معاش 2 ساله 35 هزار نظامی بازنشسته پرداخت نشده است

© Photo / وزارت دفاعوزارت دفاع: در اردو سرباز خیالی نیست
وزارت دفاع: در اردو سرباز خیالی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی نظامیان بازنشسته با تأکید بر فعالیت برخی مسئولان امنیتی به منافع دستگاه اطلاعاتی پاکستان، اعلام کردند: حدود 35 هزار نظامی حقوق 2 ساله خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، شورای نظامیان بازنشسته امروز (دوشنبه) در یک اعتراض مسالمت‌آمیز از مسئولان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی خواستند تا حقوق 2 ساله آنها و سند مالکیت زمین‌های آنها را بدهند.

این نظامیان می‌گویند: بر اساس مصوبه شماره 30 و 31 ریاست جمهوری باید حقوق 2 ساله نظامیان بازنشسته تاکنون پرداخت می‌شد، اما مسئولان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی این مصوبه را نادیده گرفته‌اند.

حقوق 2 ساله 35 هزار نظامی بازنشسته پرداخت نشده است

نجیب‌الله مجاهد رئیس شورای نظامیان بازنشسته در این گردهمایی گفت: بی‌عدالتی و قوم‌گرایی در وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی جریان دارد و مسئولان بی‌کفایت در رأس این نهاد‌ها قرار دارند.

مجاهد با بیان اینکه خواست ما عدالت و اجرای قانون است، افزود: مسئولان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی نظام را در گرو خود قرار داده و تصمیم کابینه دولت افغانستان را نادیده گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دولت افغانستان حقوق 2 ساله 35 هزار بازنشسته را پرداخت نکرده اظهار داشت: دولت همچنین اعلام کرده بود که به جای حقوق 2 ساله نظامیان بازنشسته به آنها زمین می‌دهد.

برخی مسئولان امنیتی به منافع «ISI» فعالیت می‌کنند

نجیب‌الله مجاهد با اشاره به اینکه برخی مسئولان امنیتی به منافع دستگاه اطلاعاتی پاکستان «ISI» در افغانستان فعالیت دارند، تصریح کرد: اگر به خواست ما پاسخ مثبت داده نشود، حرکت اعتراضی ما در تمام ولایت‌های افغانستان گسترش خواهد یافت.

600 میلیون افغانی حقوق 35 هزار نظامی بازنشسته

در همین حال آصف فیضی نظامی بازنشسته با بیان اینکه از 10 سال گذشته تاکنون تصمیم کابینه دولت افغانستان مورد بی‌توجهی قرار گرفته، گفت: 600 میلیون افغانی که حقوق 2 ساله نظامیان بازنشسته است، در گرو وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی قرار دارد.

فیضی افزود: بر اساس تصمیم شماره 30 و 31 کابینه حقوق 2 ساله نظامیان بازنشسته باید پرداخت می‌شد، اما این تصمیم پس از گذشت 10 سال تاکنون تطبیق نشده است.

وی تصریح کرد: ما خواستار عدالت هستیم، اما عدم اجرای قانون در کشور سبب بی‌عدالتی شده است.

توزیع زمین در «دشت پدوله» نیرنگ است

نور محمد افسر بازنشسته ارتش ملی با بیان اینکه دولت حقوق 2 ساله ما را پرداخت نکرده، گفت: دولت وعده داده بود که بجای حقوق 2 ساله نظامیان بازنشسته برای آنها زمین در دشت پدوله توزیع می‌کند، اما این امر نیز تاکنون عملی نشده است.

وی افزود: برای تعداد محدودی که زمین توزیع شده، سند مالکیت داده نشده و بهانه‌های مختلفی فرا روی آنها قرار داده می‌شود.

این نظامی بازنشسته در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه به اعتراض خود ادامه می‌دهیم، اظهار داشت: دولت مردم را مجبور می‌کند که به صفوف نیرو‌های مخالف دولت بپیوندند، زیرا مردم در وضعیت نامطلوب اقتصادی زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала