وزیر داخله: رعایت حقوق بشر توسط پولیس باعث افزایش اعتماد می‌شود

© Photo / وزارت داخلهوزیر داخله: رعایت حقوق بشر توسط پولیس باعث افزایش اعتماد می‌شود
وزیر داخله: رعایت حقوق بشر توسط پولیس باعث افزایش اعتماد می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: تاج‌محمد جاهد وزیر امور داخله افغانستان، به رعایت ارزش‌های حقوق بشری و برخوردهای سالم نیروهای پولیس با مردم تاکید کرده که رعایت این ارزش‌ها باعث می‌شود تا اعتماد مردم نسبت به نیروهای پولیس افزایش یابد.

براساس اعلامیه‌ای که توسط وزارت امور داخله منتشر شده،‌ آقای جاهد که امروز چهارشنبه در نهمین نشست جلسه کمیته «نگرش بر رعایت حقوق بشر توسط پولیس» صحبت می‌کرد، افزود که تامین روابط حسنه با مردم برای نیروهای پولیس اهمیت راهبردی دارد.

وزیر امور داخله همچنین تاکید کرد که رعایت ارزش‌های حقوق بشری توسط نیروهای پولیس، یکی از اصول اساسی رفتار پولیس را تشکیل می‌دهد و این وزارت نیز تلاش کرده تا از چگونگی رعایت حقوق بشر توسط این نیروها مطمین شود.

تاج‌محمد جاهد می‌افزاید که وزارت امور داخله تلاش‌هایش برای شناسایی ناقضان حقوق بشر و سپردن این ناقضان به نهادهای عدلی و قضایی افغانستان را شدت بخشیده است. آقای جاهد گفت که رعایت حقوق بشری شهروندان در هنگام اجرای وظایف پولیس، یکی از مکلفیت‌های نیروهای پولیس ملی است و این مساله ایجاب توجه و رسیدگی جدی را می‌نماید. وی تاکید کرد که مسوولیت نیروهای پولیس ملی افغانستان در قبال رعایت حقوق بشری شهروندان این کشور تحت هیچ شرایطی رفع نمی‌شود و این نیروها مکلفیت دارند تا در بدترین شرایط نیز با شهروندان، مجرمین، متهمین، مظنونین، زندانیان و بازداشت شدگان رفتار احترام‌آمیز و مبتنی‌بر ارزش‌های حقوق بشری داشته باشند.

در همین‌حال، برخی از اعضای کمیته «نگرش بر رعایت حقوق بشر توسط پولیس» گفته‌اند که گام‌های موثری برای رعایت ارزش‌های بشری توسط نیروهای پولیس برداشته شده است. اعضای این کمیته افزوده که با اخراج برخی از مسوولان پولیس ملی که به نقض حقوق بشری شهروندان افغانستان متهم شده بودند و معرفی شدن آنان به نهادهای عدلی و قضایی، نشانه‌هایی از بهبود وضعیت به چشم می‌خورند و با تشدید اقدامات جدی‌تر وضعیت بهتر از قبل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала