سرود دختر از ساخته های انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان پخش شد

عضو شوید
اسپوتنیک به نفل از طلوع خبر میدهد، «سرود دختر» که از سوی انستیتیوت ملی موسیقی ساخته شده‌است، همه‌گانی شد. شعر این سرود از سمیع حامد است و این آهنگ از سوی فرید شیفته، یکی‌از آموزگاران انستیتوت ملی موسیقی افغانستان ساخته شده‌است.

گروهی از جوانان دختر و پسر «سرود دختر» را به‌گونه مشترک اجرا کرده‌اند و هدف از آن مبارزه با مشکلاتی گفته می‌شود که دختران در افغانستان با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وزارت معارف و سازمان نجات کودکان این سرود را به مناسبت «روز جهانی دختر» همه‌گانی کردند.
اسدالله حنیفی بلخی، وزیرمعارف، گفت: «سرودهای انستیتیوت ملی موسیقی و ده‌ها هنرمند دیگر ما پیام‌آور آن است که دیگر ظلم نباشد.»
ناصراحمد سرمست، رییس انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان، اظهار داشت: «ما از طریق آموزش موسیقی و زمینه‌سازی فرصت‌های مشترک کاری و عملی، تابو‌هایی را که در جامعه وجود دارند می‌شکنانیم.»
انا مفیا لاگتس، رییس سازمان حمایت از کودکان در افغانستان در این برنامه، از ادامۀ کمک‌های این نهاد در زمینۀ بهبود وضع کودکان، به ویژه کودکان دختر در افغانستان سخن گفت.
او گفت: «ما متعهد استیم که زنده‌گی کودکان، به ویژه زنده‌گی دختران را درافغانستان بهتر سازیم. ما نه تنها در افغانستان بل در سراسر جهان به کمک‌های مان برای فراهم‌سازی زنده‌گی بهتر به کودکان ادامه می‌دهیم.»
انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان پیش‌از این سرود کودکان، سرود معارف، سرود زن و سرود صلح را نیز ساخته‌است. اکنون در کنار ده‌ها پسر ۷۰ دختر در این نهاد سرگرم آموزش موسیقی استند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала