تاثیر رنگها روی اشتهای اشخاص

© AFP 2023 / Adek Berry Праздничная еда на рынке во время Рамадана в Джакарте, Индонезия
Праздничная еда на рынке во время Рамадана в Джакарте, Индонезия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رستوران دارها مدتهاست متوجه اعجاز رنگ ها شده اند و از آنها بسیار هوشمندانه استفاده می کنند و سودشان را افزایش می دهند.

تاثیر گذاری رنگ روی حواس مان را اصطلاحا جابه جایی حسی می گویند. هرگاه رنگی را می بینیم به یمن وجود حواس بینایی، چشایی و بویایی، حواس دیگرمان نیز تحریک می شوند.
رنگ سبز نسبتا روشن، ممکن است بوی سبزه و سبزی های خوش طعم را به شما تلقین کند و یا برعکس سبز تیره باعث شود بوی بد لجن به مشام تان بخورد.
در ادامه تاثیر هریک از رنگ ها روی اشتهای مان بررسی شده است.

هلمند افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای دولتی درهلمند به آب و غذا ضرورت دارند

رنگ آبی به شدت سرکوب کننده اشتهای فرد است. محققان در آزمایش هایشان متوجه شده اند اتاق های غذاخوری که به رنگ آبی در می آیند روی اشتهای افراد اثری منفی دارند و باعث می شوند که آنها به طور کلی ۳۰ درصد کمتر کالری مصرف کنند.
برخی معتقدند از آنجایی که خوراکی های آبی رنگ به ندرت در طبیعت پیدا می شوند و انسان قبل از هر چیز با کمک نشانه های بصری تعیین می کند غذایی خوب است یا خیر و رنگ آبی بیشتر مواقع نشان دهنده سمی بودن غذاست، جلوی اشتهای او را می گیرد.
غذاهای آبی غالبا به نظر بد و فاسد می آید. از سویی دیگر رنگ آبی آرامش بخش است و به ما آرامش زیادی می دهد و با اثرگذاری روی ضمیر ناخودآگاه مان ما را به آهسته غذا خوردن تشویق می کند.

یک زوج جوان مینو غذا از زباله دانی تهیه کردند - اسپوتنیک افغانستان
یک زوج جوان مینو غذا از زباله دانی تهیه کردند

رنگ سرخ درست برعکس رنگ آبی است زیرا بسیار قوی و پرانرژی است و می تواند تا اندازه ای فشار خون را بالا برده و همچنین اشتهای تان را تحریک می کند.
معمولا صاحبان رستوران های فست فود دیوارهای رستوران شان را قرمز رنگ می کنند تا علاوه بر بالا بردن اشتهای افراد آنها را به تند خوردن غذا تشویق کنند و جا را برای افراد دیگر خالی نمایند.
قرمز از نوع رنگ های گرم است و موجب شادی و هیجان می شود و بدین صورت اشتهای فرد تحریک می شود.

باید گفت که رستوران دارها مدتهاست متوجه اعجاز رنگ ها شده اند و از آنها بسیار هوشمندانه استفاده می کنند و سودشان را افزایش می دهند.

کودک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
غذا های که اطفال را از بیخوابی نجات میدهند

ممکن است توجه کرده باشید که اکثررستوران های فست فود در کنار رنگ قرمز از زرد هم بسیار استفاده می کنند.
رنگ زرد نه تنها اشتها را بالا می برد بلکه فرد احساس می کند آنقدر گرسنه است که می خواهد هرچه سریع تر غذا بخورد.
وقتی فردی چشمش به رنگ زرد می افتد مغز او به سرعت شروع به ترشح هورمون سروتونین می کند و این هورمون باعث می شود او نسبت به خودش و اطرافش احساس خوب و مثبتی داشته باشد و وقتی در رستورانی قرار گیرد تا می تواند غذا و نوشیدنی مصرف می کند.
در ضمن لباس کارکنان رستوران های فست فود به رنگ زرد، قرمز یا نارنجی است و با این کار اشتهای مشتریان را بسیار بالا برده و در نتیجه خریدشان بیشتر می شود.
یک اشتباه در انتخاب یونیفورم های آبی و سبز باعث شد تا رستورانی بسیار معروف با کاهش فروش روبرو شود.

رنگ سبز به ویژه تیره نه تنها اشتها را کور می کند بلکه ذهن را به طور ناخودآگاه به سمت لجن و غذاهای فاسد می برد.

در ایتالیا به گرسنگان اجازه دزدین غزا داده شد - اسپوتنیک افغانستان
در ایتالیا به گرسنگان اجازه دزدین غذا داده شد

رنگ های آبی و سبز اصلا مناسب رستوران ها نیستند اما اگر در خانه می خواهید پرخوری نکنید و لاغر شوید ولی نمی توانید جلوی شکم تان را بگیرید از رنگ های سبز و آبی برای دیوارهای اتاق غذاخوری تان و میز و ظروف آشپزخانه تان استفاده کنید.
سبز نیز همچون آبی اثر آرام کننده ای دارد و دقیقا به همین دلیل است که برخی از برنامه سازان تلویزیونی قبل از اینکه مهمان هایشان را جلوی دوربین بیاورند در اتاق سبز رنگ پذیرایی می کنند.
کشف ماهی که بدون آب و غذا زنده می ماند - اسپوتنیک افغانستان
کشف ماهی که بدون آب و غذا زنده می ماند

ترکیب زرد- سبز یعنی فاجعه. اگر می خواهید لاغر شوید و از غذا بیزار، ازاین ترکیب رنگی استفاده کنید که به خوبی جواب می دهد زیرا فرد را به یاد انواع و اقسام مواد کیمیایی سمی می اندازد و اشتهایش را کور می کند.

رنگ سفید که در بسیاری از خانه ها، رستوران ها و فروشگاه ها به وفور دیده می شود و به نظر خنثی می آید اما تاثیر بسیار زیادی روی اشتهای فرد می گذارد درواقع باعث می شود شخص بدون توجه به چیزی غذا بخورد.
خوراکی هایی که سفید رنگ هستند مغز شما را نسبت به مقدار مصرف غذا بی خیال می کند و ظروف سفید رنگ باعث می شوند هرچه بیشتر بخورید کمتر احساس رضایت کنید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала