ترامپ: اگر ما به سیاست های کلینتن عمل کنیم امریکا نابود خواهد شد

© REUTERS / Dominick Reuter دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شما دیگر با سوریه نمی جنگید، شما با سوریه، روسیه و ایران می جنگید.

نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا از اعمال سیاست‌های اشتباه رقیب انتخاباتی خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری‌ امریکا و در قبال بحران سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات امریکا طی مصاحبه خود با رویترز هشدار داد پیروزی هیلاری کلینتن نامزد حزب دموکرات و سیاست های وی در قبال جنگ سوریه به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

ترامپ متذکر شد که سیاست های کلینتن در مورد بحران سوریه و تقابل با روسیه و ایران امریکا را به سوی نابودی خواهد کشاند.

ترامپ-سفیرجدید ایالات متحده درعراق ویا افغانستان؟ (ویدیو) - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ – سفیر جدید ایالات متحده در عراق و یا افغانستان؟ (ویدیو)

نامزد جمهوریخواه انتخابات امریکا در مصاحبه با رویترز گفت: «کاری که باید بکنیم متمرکز شدن بر روی داعش است. ما نباید روی سوریه متمرکز شویم. اگر ما به سیاست های کلینتن عمل کنیم و حرف های او را در مورد سوریه گوش کنیم جنگ جهانی سوم بوقوع خواهد پیوست و امریکا نابود خواهد شد.»

ترامپ گفت هرچه رفتارهای ما در سوریه خصمانه تر و خشونت آمیز تر باشد نا امنی و درگیری های خاورمیانه بیشتر می شود و این سبک مبارزه با داعش، امریکا را به قهقرا خواهد برد.

کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و دونالد ترامپ هنوز هم در نظرسنجی های انتخاباتی پشت سر کلینتون حرکت می کند و هنوز هم نتوانسته از کلینتون سبقت بگیرد.

US Democratic presidential candidate Hillary Clinton and US Republican presidential candidate Donald Trump debate during the second presidential debate at Washington University in St. Louis, Missouri, on October 9, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: پوتین از کلینتن و اوباما باهوش‌تر است

ترامپ در ادامه سخناننش گفت: «شما دیگر با سوریه نمی جنگید، شما با سوریه، روسیه و ایران می جنگید. درست است؟ روسیه دارای سلاح اتمی است و اگر تمامی کشورها با آن مخالفت کنند و وارد جنگ با این کشور شوند به راحتی از سلاح اتمی استفاده خواهد کرد.»

غول املاک و مستغلات امریکا هنوز استراتژی واضحی برای مقابله با داعش و شرایط بی ثبات سوریه ارائه نداده است.

علاقه ترامپ به روسیه نامزد جمهوریخواهان امریکا پیشنهاد داد تا امریکا باید به داعش، معارضان دولت سوریه و همچنین دولت این کشور اجازه دهد تا با یکدیگر بجنگند. ترامپ احتمالا تمایل دارد تا به جبهه روسیه نیز بپیوندد.

هیلاری کلینتون - اسپوتنیک افغانستان
هیلاری کلینتن عقیده دارد که دیدگاه های ترامپ بر ای امریکا خطرناک اند

ترامپ درباره رئیس جمهور سوریه و برکناری وی نیز گفت: اسد برای من از الویت دوم برخوردار است و داعش مهم تر از اوست.

کلینتن خواستار منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه شده است تا از این طریق بتواند به این جنگ پایان دهد. البته اوباما تاکنون با این طرح موافقت نکرده است زیرا این امر احتمال درگیری و تقابل آمریکا و روسیه را افزایش می دهد. زیار با اجرای طرح پرواز ممنوع بر فراز سوریه آمریکا قادر خواهد بود تمامی هواپیماهایی را که در قلمرو سوریه وارد شوند هدف قرار دهد و در این صورت هواپیماهای روسی نیز از هدف موشک های آمریکایی در امان نخواهند بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала