مرگ سالانه 1700 زن در افغانستان بدلیل ابتلا به بیماری سرطان پستان

© Photo / وزارت صحتمرگ سالانه 1700 زن در افغانستان بدلیل ابتلا به بیماری سرطان پستان
مرگ سالانه 1700 زن در افغانستان بدلیل ابتلا به بیماری سرطان پستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های افغانستان می‌گویند که بیماری سرطان پستان از شایع‌ترین نوع سرطان در این کشور به شمار می‌رود و سالانه نزدیک به هزار و هفت‌صد زن بدلیل ابتلا به این بیماری جان‌های خود را از دست می‌دهند.

وزارت صحت عامه، با راه‌اندازی کمپاین آگاهی‌دهی به منظور تشخیص به موقع و تداوی بیماری سرطان پستان، می‌گوید که به صورت تخمینی سالانه در حدود بیست هزار نفر در افغانستان به انواع بیماری‌های سرطان مبتلا می‌شوند و سرطان پستان از شایع‌ترین نوع سرطان‌هاست.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، روز یکشنبه‌ در مراسم آغاز کمپاین آگاهی‌دهی در باره بیماری سرطان پستان، گفت که براساس آمارهای سازمان صحی جهان، همه ساله به طور اوسط از هشت زن یک زن به بیماری سرطان پستان مبتلا می‌شود و این نوع سرطان از اسباب اصلی مرگ و میر زنان در بین سن 40 الی 55 سالگی به شمار می‌رود.

وزیر صحت عامه افزود که از مجموع بیست هزار نفری که به صورت تخمینی در افغانستان که سالانه مبتلا به بیماری‌های سرطان می‌شوند، حدود سی و پنج درصد مبتلایان به این بیماری را سرطان پستان تشکیل می‌دهند.

فیروزالدین فیروز گفت که نداشتن معلومات لازم در باره بیماری‌ سرطان پستان از عوامل مرگ و میر زنان به شمار می‌رود. وی تاکید کرد که وزارت صحت عامه در نظر دارد تا سطح آگاهی مردم را در باره سرطان پستان و عنق رحم بالا ببرد.

افغانستان تنها یک مرکز تشخیص بیماری سرطان در شفاخانه جمهوریت شهر کابل دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала