روسیه خواستار توقف پشتیبانی جنگجویان در سوریه شد

© AP Photo / John Minchilloویتالی چورکین
ویتالی چورکین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه پیش نویس بیانیه ای را به شورای امنیت سازمان ملل، در مورد نیاز به جدا سازی نیروهای مخالفین از تروریست ها در سوریه پیشنهاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد ویتالی چورکین گفت که، مسکو اصرار دارد که تمام جوانب همکاری با شبه نظامیان را متوقف ساخته و رژیم آتش بس را امضا نمایند.
چورکین گفت: "برای کشورهایی که نفوذ بر گروه های مخالف در شرق حلب دارند، تلاش های خود را بخرچ بدهند تا بین نیروهای اپوزیسیون میانه و تروریست ها، تعریف درست به شورای امنیت سازمان ملل ارایه نمایند. ما همچنین معتقدیم که برای همه جوانب مهم است که از دسترسی به مسائل مالی و حمایت مالی افراد یا گروه های مرتبط با تروریست ها جلوگیری نمایند".
روسیه رد نمودن ترک بخش شرقی حلب را از جانب جنگجویان محکوم کرد. نماینده دایمی روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو الکسی بردافکین، خاطر نشان ساخت که اگر شورشیان از حمایت خارجی برخودار نمی بود، به این اندازه گستاخ نمی بودند.
اطلاعات در مورد آن که نیروهای مخالف سوریه، جنگجویان و شورشیان حلب را ترک نکردند چندی قبل به ما رسید و یکی از رهبران گروه "احرار الشام" اعلام کرد که مقاومت خواهد کرد و قصد ندارد حلب را ترک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала