تمایل فلیپین به تطبیقات نظامی مشترک با چین و روسیه

© AP Photo / Radio Television Malacanangرییس جمهور فیلیپین به اوباما "حرام زاده" گفت
رییس جمهور فیلیپین به اوباما حرام زاده گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فیلیپین از تمایل این کشور برای برگزاری تطبیقات مشترک نظامی با چین و روسیه خبر داد.

رئیس جمهور فیلیپین در اقدامی جدید که حکایت از اقدامات ضد آمریکایی وی دارد از تمایل این کشور برای برگزاری تطبیقات مشترک نظامی با چین و روسیه خبر داد.

آژانس مهر به نقل از الجزیره، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین در آستانه سفر چهار روزه خود به چین در مصاحبه ای تلویزیونی ضمن تاکید بر اینکه دیگر اجازه برگزاری تطبیقات مشترک با آمریکا را نخواهد داد، از تمایل مانیل برای برگزاری تطبیقات مشترک با چین و روسیه خبر داد.

دوترته گفت: من زمان کافی به آمریکایی‌ها دادم که با سربازان فیلیپینی تطبیقات نظامی را برگزار کنند. دیگر اجازه نخواهم داد که دو کشور رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. رزمایش اخیر، آخرین تطبقات مشترک بود. من نمی‌خواهم سربازانم تحقیر شوند.

همچنین رئیس جمهور فیلیپین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در سفر چهار روزه‌اش به پکین خواستار انجام مذاکرات برای خرید تجهیزات نظامی از چین است، گفت: بلی چنین تصمیم دارم، اما این خرید در مقیاس بالا نخواهد بود. فیلیپین نیاز به خرید قایق‌های نظامی از چین دارد تا بتواند علیه تروریزم مبارزه کند. اگر چین در این باره به ما کمک نکند در این صورت دوران سختی در مبارزه با تروریزم خواهیم داشت.

دوترته امروز سه شنبه یکحا با تقریباً 200 تن تاجران کشور به چین سفر می‌کند تا راه را برای یک ائتلاف تجارتی جدید هموار سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала