کاهش مرگ مادران از 327 نفر به 250 تن در هر صدهزار ولادت تا سال 2020

© Photo / وزارت صحتکاهش مرگ مادران از 327 نفر به 250 تن در هر صدهزار ولادت تا سال 2020
کاهش مرگ مادران از 327 نفر به 250 تن در هر صدهزار ولادت تا سال 2020 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های وزارت صحت عامه می‌گویند که این وزارت در نظر دارد تا با اجرای برنامه‌های جدید خود در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی همکار در عرصه صحت، میزان مرگ و میر مادران را تا سال 2020 میلادی از 327 نفر در هرصد هزار تن، به 250 نفر در هرصد هزار زن برساند.

براساس خبری که توسط وزارت صحت عامه منتشر شده، داکتر خواجه قمرالدین صدیقی مشاور این وزارت امروز یکشنبه، در سمپوزیم ملی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان گفته است که در حال حاضر از هرصد هزار زن، 327 تن جان‌های خود را هنگام ولادت از دست می‌دهند.

آقای صدیقی می‌گوید که کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان هرچند از اولویت‌های کاری وزارت صحت عامه به شمار می‌رود، کمبود کارمندان صحی به ویژه زنان در مناطق دور دست افغانستان هنوزهم از چالش‌های عمده در راستای کاهش مرگ و میر مادران در این کشور به شمار می‌رود.

وزارت صحت عامه می‌افزاید که فشار خون بالا هنگام ولادت، ولادت در نزد افراد غیرمسلکی، خونریزی شدید، دسترسی نداشتن به مراکز صحی در مناطق دور دست کشور از جمله اسباب عمده مرگ و میر مادران بوده که نزدیک به هفتاد درصد از خانم‌ها از همین سبب جان‌های شان را از دست می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала