واشنگتن باید از حمایت عربستان دست بردارد

© AP Photo / Susan Walshواشنگتن باید از حمایت عربستان دست بردارد
واشنگتن باید از حمایت عربستان دست بردارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور آمریکایی معتقداست واشنگتن باید از حمایتهای خود از جنگ به رهبری عربستان در یمن، دست بکشد زیرا این حمایت به ضرر منافع ملی آمریکاست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سناتور کریس مورفی در بیانیه ای از دولت این کشور خواست تا حمایت هایش را از عملیات نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن، متوقف کند.
مورفی سناتور دموکرات از ایالت کنتیکت و از اعضای برجسته کمیته فرعی روابط خارجی مجلس سنا در امور خاور نزدیک، جنوب آسیا، آسیای مرکزی و مقابله با تروریسم، روز یکشنبه و پس از این که کاخ سفید «بررسی فوری» حمایت های آمریکا را از کمپین نظامی به رهبری عربستان سعودی را در یمن اعلام کرد، بیانیه زیر را منتشر کرد.
در این بیانیه که در سایت شخصی اش منتشر شد، آمده است: «حملات هوایی سعودی با حمایت آمریکا هزاران شهروند را در یمن کشته است. حمله به مراسم بزرگ ترحیم در ادامه ماه ها [سیاست] حمله به مدارس، منازل و بیمارستان ها، صورت گرفت. می دانم که دولت نیز به اندازه من از بی توجهی ظاهرا عمدی سعودی ها به زندگی شهروندان وحشت زده شده است، اما ما بیانیه های شدیداللحنی در این خصوص داشته ایم.»
وی افزود: اگر آمریکا زمانی که می گوید حمایت ما از عربستان سعودی یک چک سفید امضا نیست[ بی چون و چرا از عربستان حمایت نمی کنیم]، در این گفته اش جدی است، اکنون زمان آن است که این موضوع را اثبات کند… زیرا واضح است که ائتلاف به رهبری سعودی ها به این حرف ها گوش نمی کند. آمریکا باید از حمایت های خود از جنگ به رهبری عربستان در یمن، دست بکشد زیرا این حمایت به ضرر منافع ملی آمریکا است و به گروه های تروریستی امکان می دهد تا توسعه یابند و شهروندان بی گناه را بکشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала