آواره گان کندز: اعتمادی بر ادامۀ امنیت نسبی نیست

© AP Photo / Marjan Vucetic105-year old Afghan woman. Bibihal Uzbeki from Kunduz, Afghanistan, rests in Croatia's main refugee camp at Opatovac, Croatia, near the border with Serbia, Tuesday, Oct. 27, 2015
105-year old Afghan woman. Bibihal Uzbeki from Kunduz, Afghanistan, rests in Croatia's main refugee camp at Opatovac, Croatia, near the border with Serbia, Tuesday, Oct. 27, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ موجود در کندز شمار زیادی از باشندگان این شهر را به ولایت های دیگر آواره کرده است، که به باور برخی ها زمان زیادی نیاز است تا کندز به حالت عادی برگردد.

با آنکه امنیت نسبی در شهر کندز تامین شده است، آواره گان این شهر هنوز هم به خانه هایشان برنگشته اند. ۹ روز از درگیری ها در شهر کندز می گذرد، اما به باور باشنده گان کندز سالها عقب رفته است و اعتمادی بر ادامۀ این امنیت نسبی نیست.

یه گزارش دکان اسپوتنیک به نقل از اریانا نیوز دکان های انگشت شماری در این شهر که زمانی جاده های آن مزدحم بود، باز شده است و قسمت هایی از ساحات بازرگانی تخریب شده است.

یک تن از دکانداران می گوید: "نمی دانیم چه کنیم و به کجا برویم، از یک طرف دولت و از طرف دیگر طالبان ما را محاصره کرده اند."برخی از اعضای شورای ولایتی کندز، حکومت را مورد انتقاد قرار می دهند که به این ولایت کمتر توجه می کند. امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی می گوید: "پر ازدحام ترین نکتۀ کندز چوک کندز بود، مردم دیگر اعتبار شان را از دست دادن و برای شان مشکل است تا به خانه های شان برگردند."

اسدالله سادات، عضو شورای ولایتی می گوید: "ما فقط از رییس جمهور، رییس اجرایی و مسوولان شان توجه می خواهیم، باید از کسانی که کندز را سقوط دادند، تحقیق شود."

جنگ موجود در کندز شمار زیادی از باشندگان این شهر را به ولایت های دیگر آواره کرده است، که به باور برخی ها زمان زیادی نیاز است تا کندز به حالت عادی برگردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала