"از عقل سلیم استفاده نشده": شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه فرانسه در مورد سوریه را بررسی میکند

© AP Photo / Richard Drew, File"از عقل سلیم استفاده نشده": شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه فرانسه در مورد سوریه را بررسی میکند
از عقل سلیم استفاده نشده: شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه فرانسه در مورد سوریه را بررسی میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شام 8 اکتوبر در شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه فرانسه را در مورد سوریه به بحث میگیرند. در این قطعنامه راه های حل مسالمت آمیز اوضاع در حلب پیشنهاد شده است. این در حالیست که روسیه مخالفت قطعی خود را با اقدامات پیشنهاد شده اعلام کرده است.

قابل یادآوریست که در شهر حلب سوریه جنگ میان اردوی حکومت سوریه و دهشت افگنانی که رسانه های غربی آنها را "افراد ملکی محاصره شده" مینامند ادامه دارد. ژان مارک ایرو، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده که جریان رای گیری لحظه سرنوشت ساز خواهد بود. به نظر دیپلومات های روسی دراقدامات پاریس و واشنگتن دلایل منطقی کم است و از عقل سلیم استفاده نشده.    

قبلاً ویتالی چورکین، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل اظهار کرد که مسکو میتواند طرح قطعنامه فرانسوی در مورد حلب را رد(وتو) کند.

وی گفت:" من نمیدانم چطور امکان دارد این قطعنامه تصویب شود. من فکرمیکنم که انگیزه واقعی فرانسه- استفاده روسیه از حق وتو است، این در حالیست که در ابتدا همکاران فرانسوی گفته بودند که چنین مقصدی ندارند".

این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه بتاریخ 6 اکتوبر در جریان سفرش به مسکو با همتای روسی اش سرگئی لاوروف مذاکره کرد. معاون وزیر خارجه روسیه سرگئی ریابکوف اعلام کرد که اقدامات پاریس در هماهنگی با امریکا صورت میگیرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала