ساخت پایگاه روسیه در ویتنام و کوبا

© Sputnik / Sergey Guneevساخت پایگاه روسیه در ویتنام و کوبا
ساخت پایگاه روسیه در ویتنام و کوبا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر دفاع روسیه از تصمیم و برنامه مسکو برای احیای مجدد فعالیت پایگاه های نظامی خود در کوبا و ویتنام خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری روسیه، نیکولای پانکوف معاون وزیر دفاع روسیه امروز جمعه در سخنانی در پارلمان این کشور تاکید کرد: مسکو در حال ارزیابی فعالیت مجدد پایگاه های نظامی در ویتنام و کوبا است، پایگاه هایی که در دوران جنگ سرد نقش مهمی در تقویت قدرت نظامی شوروی سابق داشته است.
روسیه اوایل دهه 2000 میلادی فعالیت خود در پایگاه نظامی و اطلاعاتی لوردس کوبا و همین طور پایگاه دریایی "کام ران" ویتنام را متوقف کرده بود. فروپاشی شوروی سابق موجب شده بود تا روسیه تصمیم به کاهش حضور نظامی خود در سراسر جهان بگیرد.
ولی از آن موقع تاکنون سیاست خارجی روسیه فعالتر شده و این مساله منجر به تشدید تنش با کشورهای غربی شده است. بحران اوکراین و جنگ سوریه نمونه های روشنی از تنش در روابط روسیه و غرب است.
پانکوف افزود: وزارت دفاع روسیه هم اکنون در حال بازنگری تصمیمات قبلی در خصوص تعطیلی پایگاه های نظامی است. وی از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرده است.
وزارت خارجه ویتنام حاضر به موضع گیری در این خصوص نشده و مقامهای کوبایی نیز در دسترس نبوده اند.
آمریکا در حال عادی سازی روابط با کوبا است. دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز تاکید کرد: شرایط جهانی به هیچ وجه ساکن و بدون تغییر نیست. طی دو سال گذشته تغییرات مهمی در عرصه امور بین المللی و امنیت جهان ایجاد شده است. بنابر این، طبیعی است که همه کشورها این تغییرات را مطابق با منافع ملی خود مورد ارزیابی قرار دهند و گام های قاطعی

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала