تهدید های پیامد دار: مسکو از ارتباط داشتن حمله بالای سفارت روسیه با هشدار امریکا خبر میدهد

© Sputnik / Eugene Odinokovتهدید های پیامد دار: مسکو از ارتباط داشتن حمله بالای سفارت روسیه با هشدار امریکا خبر میدهد
تهدید های پیامد دار: مسکو از ارتباط داشتن حمله بالای  سفارت روسیه با هشدار امریکا خبر میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد که مسکو رابطه میان حمله بالای سفارت روسیه در دمشق و تهدید های ایالات متحده به آدرس روسیه را میبیند.

سوم اکتوبر، سفارت روسیه در دمشق آماج حملات آوان قرار گرفت. تیراندازی از اطراف شهر دمشق، منطقه "جوبار" که توسط گروه تروریستی "جبهات فتح الشام" کنترول میشود، صورت گرفت. سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساخت که این گروه تروریستی قبلاً بنام"جبهه النصره" یاد میشد، یک سازمان افراطی گرای ممنوع بشمار میرفت، که شامل لست گروهای تروریستی سازمان ملل متحد نیز بود.

زاخاروا همچنان یادآور شد که این حمله بجز خسارات مادی به ساختمان سفارت، خسارات جانی در پی نداشته است.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ذکر کرد که مسکو دلایلی برای باور کردن به ارتباط این حمله با تهدید های ایالات متحده به آدرس روسیه دارد.  

وی در جلسه مطبوعاتی افزود: "ما رابطه میان این حمله تروریستی و تهدید های چندی قبل واشنگتن به آدرس ما را میبینیم".

قابل ذکر است که چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه امریکا جان کربی گفته بود که اگر مسکو در سوریه "به خشونت توقف ندهد" پس "به  فرستادن اجساد نظامیان روسی به زادگاه شان و مصرف کردن منابع خود" ادامه خواهد داد. به گفته وی، در صورت ادامه یافتن درگیری، امکان دارد افراط گرایان با استفاده از فرصت به شهر های روسیه حمله کنند و "طیاره های دیگر روسی هم مورد حمله قرار خواهند گرفت". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала