بشر دوست: پول کمک های بروکسل به جیب مقام های کشورهای شرکت کننده میرود

© Fotolia / BeeboysФигурки бизнесменов среди стопок монет
Фигурки бизнесменов среди стопок монет - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ افغانستان یک جنگ تجارتی است و کشورهای جهان می خواهند با توسل به شدت درگیری ها، رضایت مردم خود را برای ادامه کمک ها به افغانستان جلب کنند

رمضان بشردوست نماینده مجلس افغانستان می گوید که شدت جنگ در قندوز و هلمند ارتباط مستقیم با نشست بروکسل دارد تا سران کشورهای شرکت کننده بتوانند مردم خود را برای کمک به افغانستان متقاعد کنند.
به گفته وی این کمک ها در نهایت به جیب مقام های کشورهای شرکت کننده در این نشست سرازیر می شود.
وی گفت جنگ افغانستان یک جنگ تجارتی است و کشورهای جهان می خواهند با توسل به شدت درگیری ها، رضایت مردم خود را برای ادامه کمک ها به افغانستان جلب کنند.
به گفته این نماینده مجلس افغانستان، هزینه جنگ افغانستان از محل پرداخت مالیات شهروندان کشورهای شرکت کننده در نشست بروکسل تامین می شود، اما مقام های این کشورها با مقام های افغان، این پول ها را به نفع خود مصرف می کنند.

اجلاس ناتو در بروکسل - اسپوتنیک افغانستان
آغاز کنفرانس بین المللی بروکسل در مورد افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارسی رو بشردوست تاکید کرد که در چنین شرایطی کشورهای کمک کننده تلاش می کنند تا با شدت بخشیدن جنگ در افغانستان مردم خود را قانع سازند که اگر به افغانستان کمک مالی نشود، دستاوردهای 15 ساله آنان در مبارزه با تروریسم از بین می رود.
این نماینده مجلس افزود: براساس مدارک و تحقیقات وی، آمریکا هر روز 12.5 میلیون دالر به افغانستان کمک می کند و 12 میلیون دالر دیگر هم توسط سایر کشورها به افغانستان کمک می شود، اما شماری از سربازان به وی گفته اند که در سنگرهای جنگ نان خشک می خورند و این پول ها برای سربازان هزینه نمی شود و به گفته وی در حساب شخصی شماری از مقامات واریز می شود.
وی، مقامات افغان و کشورهای کمک کننده را به تجارت حقوق بشر، دین و جنگ متهم کرد و گفت که در یکی از درگیری ها، اجساد سربازان افغان 20 روز در صحنه نبرد باقی مانده بود و بالگرد برای انتقال پیکر آنها پیدا نمی شد.
کنفرانس بروکسل و بی برنامه گی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کنفرانس بروکسل و بی برنامه گی افغانستان

بشردوست افزود: جنگ جاری در قندوز و دیگر شهرهای افغانستان پرسش برانگیز است و در برخی مناطق، نیروهای افغان سلاح و مهمات را بطور عمد باقی می گذارند تا به دست طالبان بیافتد و معلوم نیست چرا نظامیانی که منطقه را ترک می کنند، سلاح ها را انتقال نمی دهند و یا از بین نمی برند و با این کار این تسلیحات را تحویل گروه طالبان می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала