گفتگوی تیلیفونی کری و لاوروف در باره سوریه

© AFP 2023 / Martial TrezziniГоссекретарь США Джон Керри и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Женеве
Госсекретарь США Джон Керри и министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече в Женеве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای خارجه روسیه و امریکا طی گفت‌وگویی تیلیفونی، اوضاع در سوریه به‌ویژه حلب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اعلامیه وزارت خارجه فدراسیون روسیه، جان کری وزیر خارجه امریکا، عصر شنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره سوریه گفت‌وگویی تیلیفونی صورت داد.

در این بیانیه آمده است، که لاوروف به همتای امریکایی خود گوشزد نمود که در جریان آتش بس که به تاریخ 12 سپتمبر بین امریکا و روسیه به امضا رسیده بود، گروه شورشی «جبهه النصره» چندین بار این آتش بس را شکسته و به سوی ارتش سوریه آتش گشوده و مانع رسیدن کمک های سازمان ملل به آن شهر شده است.

در این بیانیه آمده است: لاوروف و کری راهکارهای حل بحران در شهر حلب سوریه را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است، برخی از گروه‌های معارض «میانه‌رو» در سوریه از عدم پیوستن به صفوف گروه تروریستی «جبهه النصره»، که از قاعده آتش‌بس استثناست، خودداری می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است، که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همچنین به همتای امریکایی خود گفته است، که روسیه با وجود این همه حاضر است که درباره اوضاع روسیه گفتگوها را ادامه بدهد و روسیه خواهان گفتگو در باره برقراری آتش بس در سوریه می باشد.

امریکا می‌گوید، عملیات نظامی ارتش سوریه در حلب، که با پشتیبانی قوی روسیه انجام می‌شود، اوضاع در این شهر را پیچیده کرده است. بااین‌حال، با تشدید روند پیشروی نیروهای سوری در حلب، مقام‌های امریکایی از حمله مستقیم به نیروهای نظامی سوریه سخن به میان آورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала