پرسش در مورد حذف نام‌های رهبر و اعضای حزب اسلامی از فهرست سیاه

© Photo / کسراموافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد
موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از گروه‌های مدافع حقوق بشر نسبت به توافقنامه و دادن مصونیت قضایی به حزب اسلامی گلبدین حکمتیار انتقاد کردند

 یک مقام امریکایی اعلام کرد: در پی امضای توافقنامه صلح دولت کابل با حزب اسلامی حکمتیار، امریکا درخواست حکومت افغانستان برای برداشتن تحریم‌ها علیه این حزب را مورد توجه قرار خواهد داد.

در حالی که سازمان ملل، امریکا و برخی کشورهای هم‌پیمان واشنگتن از امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی استقبال کردند، پرسش در مورد حذف نام‌های رهبر و اعضای حزب اسلامی از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد و امریکا مطرح شد.

در همین حال، واشنگتن از بررسی این مسئله خبر می‌دهد. مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: اگر شورای امنیت تصور می‌کند که تحریم‌ها علیه اعضای حزب اسلامی به نفع صلح و ثبات افغانستان نیست، امریکا نیز اقدام‌ برای رفع تحریم‌ها را دوباره بررسی می‌کند. حزب اسلامی گلبدین حکمتیار 15 سال قبل توسط آمریکا در فهرست تروریستان بین‌المللی قرار گرفت.

موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
حزب اسلامی می‌گوید که این حزب کار بدی انجام نداده‌است که پوزش بخواهد

این در حالی است که سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که تمامی اعضای شورای امنیت این سازمان باید برای تصمیم‌گیری در مورد برداشتن تحریم‌ها علیه حزب اسلامی حکمتیار گردهم آیند.

به گزارش تسنیم، برخی از گروه‌های مدافع حقوق بشر نسبت به توافقنامه و دادن مصونیت قضایی به حزب اسلامی گلبدین حکمتیار انتقاد کردند.

«پتریشیا گوسمن» محقق دیده‌بان حقوق بشر براین باور است که بازگشت حکمتیار فرهنگ معافیت از مجازات در افغانستان را تقویت می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала