جانشین راحیل شریف که خواهد شد

© AFP 2023 / Aamir QURESHIجنرل راحیل شریف
جنرل راحیل شریف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان با نزدیک شدن پایان دوره تصدی فرمانده ارتش این کشور اکنون با یک مساله مهم مواجه است که در جایگاه قدرتمندترین سمت نظامی پاکستان چه کسی را قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، راحیل شریف، فرمانده کل ارتش پاکستان با نزدیک شدن پایان دوره تصدی‌اش اعلام کرد که پس از پایان این دوره دیگر در این سمت باقی نخواهد ماند. اکنون نخست وزیر پاکستان باید برای دور بعدی تصمیم بگیرد.
به طور کلی، جنرال راحیل شریف در طول مدت فرماندهی ارتش در میان مردم عادی از محبوبیت بالایی برخوردار بود زیرا بسیاری از پاکستان‌ها وی را به عنوان "دیواری دربرابر جرائم، فساد و خشونت‌های شبه نظامیان" می‌دانند. همچنین وی توانسته حوزه نظامی را در این کشور تقویت کند.
در همین راستا یکی از سخنگوهای ارتش از رسانه‌ها خواست که از هرگونه گمانه زنی درباره تمدید فرماندهی راحیل شریف خودداری کنند. همچنین این ادعا مطرح شده است که ممکن است نواز شریف، نخست وزیر پاکستان از افزایش قدرت راحیل شریف نگران است و احتمال می‌دهد امکان کودتا وجود دارد. تاکنون شواهد مشخصی برای تایید این ادعا پیدا نشده است.
در حال حاضر 4 گزینه به نواز شریف پیشنهاد شده است از جمله جاوید اقبال رامدی از مقامات نظامی پاکستان که عملیات نیروهای این کشور علیه طالبان در مرز افغانستان در سال 2009 را رهبری می‌کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала