عبدالله: مردم هرات در تامین امنیت جادۀ حلقه‌یی کمک کنند

© Sputnik / Alexandr KryazhevАвтомобильная дорога "Чуйский тракт" в Республике Алтай
Автомобильная дорога Чуйский тракт в Республике Алтай - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمود بلیغ، وزیر فواید عامه در مراسم امضای قرارداد نقش سرک بایپاس هرات را در مسایل ترانزیتی این ولایت فوق‌العاده خواند و خواستار تامین امنیت آن گردید

قرارداد ساخت بخش دوم جادۀ حلقه‌یی هرات، میان محمود بلیغ وزیر فواید عامه و ذبیح‌الله مبارز، رییس شرکت وینگ بلدر به امضا رسید.
قرارداد جادۀ حلقه‌یی هرات که هزینۀ آن بیش از یازده ملیون دالر از سوی کشور ایتالیا پرداخته خواهد شد، پس از چاشت روز سه‌شنبه در حضور داکتر عبدالله رییس اجرایی و روبرتو کانتونی، سفیر ایتالیا به امضا رسید و قرار است توسط شرکت وینگ بلدر ساخته شود.
محمود بلیغ، وزیر فواید عامه در مراسم امضای قرارداد نقش سرک بایپاس هرات را در مسایل ترانزیتی این ولایت فوق‌العاده خواند و خواستار تامین امنیت آن گردید.
آقای بلیغ هم‌چنان گفت که قطعۀ سوم خط آهن هرات ریل‌گذاری‌اش شروع شده و تا سه‌ماه دیگر تمام می‌گردد بخش چهارمش نیز به کمک مالی ایتالیا آغاز خواهد یافت تا افغانستان از طریق ایران به اروپا وصل گردد.
ذبیح‌الله مبارز، رییس شرکت وینگ بلدر از کیفیت و تکمیل پروژه در زمان تعیین‌شده اطمینان داد اما از تهدیدات امنیتی که متوجه آن است اظهار نگرانی کرد.

عرضه فلم «جبهه سرد» به بازار - اسپوتنیک افغانستان
فلم های برتر جشنواره هرات معرفی شدند

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت از تامین امنیت پروژۀ سرک حلقه‌یی هرات اطمینان داد اما از نماینده‌گان هرات خواست تا از مردم بخواهند در تامین امنیت آن هم‌کاری کنند؛ هرچند نماینده‌گان هرات گفتند به خاطر تامین امنیت پروژۀ جادۀ بای‌پاس هرات باید مردم محل استخدام شوند.
به گزارش خامه پرس, روبرتو کانتونی، سفیر ایتالیا در کابل این سرک را یک پروژۀ حیاتی برای هرات خوانده از کمک‌های کشورش به افغانستان اطمینان داد و گفت که اساس یک کشور را زیربنا تشکیل می‌دهد و بدون زیربنا، رشد اقتصادی ممکن نخواهد بود.
هرات از جمله ولایت‌هایی‌ست که اخیرا چند پروژۀ مهم زیربنایی از جمله بند برق دوستی افغان- هند یا سلما در آن ساخته شده‌است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала