وزیرامور خارجه انگلستان از مبارزه ترکیه علیه "گولن"حمایت کرد

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthوزیرامور خارجه انگلستان از مبارزه ترکیه علیه "گولن"حمایت کرد
وزیرامور خارجه انگلستان از مبارزه ترکیه علیه گولنحمایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه انگستان ضمن بازدید از ساختمان پارلمان ترکیه، از مبارزه علیه گولن و نیروهای وابسته به وی حمایت کرد.

 به نقل از دیلی صباح، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلستان امروز در بازدید از ساختمان پارلمان ترکیه که در جریان کودتای 15 جولای در این کشور مورد حملات جت های کودتاچیان طرفدار «گولن» قرار گرفته بود، حمایت کشورش از مبارزه علیه جریان طرفدار گولن اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، «جانسون» که با همراهی «طاها اوزهان»، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه از محل مورد حمله ساختمان پارلمان این کشور بازدید کرد، گفت: من به پارلمان آمدم تا نسبت به مردم ترکیه که تا پای جان در برابر حمله علیه دمکراسی ترکیه ایستادند، ادای احترام کنم.

وی همچنین با ستایش ایستادگی و اتحاد مردم ترکیه در برابر کودتاچیان گفت: اکنون وقت آن است که ما نگاهی جدی به آنچه سازمان های طرفدار گولن خوانده می شود، در کشورمان بیندازیم.

گفتنی است، «بوریس جانسون» که اصالتا ترک تبار است، از سوی مقام های ترکیه برای بازدید از زادگاه اجداد خود در این کشور دعوت شد و قول داد که در فرصتی دیگر برای انجام بازدید مجددا به ترکیه سفر کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سفر خود به ترکیه با «مولود چاوش اوغلو»، همتای ترک خود دیدار کرد. وی پس از دیدار با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای خود در آنکارا گفت: لندن امیدوار است تا پس از خروج از اتحادیه اروپا بتواند توافق تجارتی عظیمی را با آنکارا منقعد نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала