جواهر تیم هوفنهایم آلمان از افغانستان می آید

© AP Photo / Andre PennerCorinthians and Botafogo players battle it out during a Brazilian soccer league match at the Itaquerao Stadium in Sao Paulo, Brazil
Corinthians and Botafogo players battle it out during a Brazilian soccer league match at the Itaquerao Stadium in Sao Paulo, Brazil - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از زمان حضور یولیان ناگلزمن به عنوان سرمربی هوفنهایم، چند بازیکن جوان به ترکیب این تیم اضافه شدند که شاخص ترین آنها، ندیم امیری است.

به گزارش "ورزش سه"، ندیم امیری، پدیده 19 ساله با اصلیتی افغان، این روزها با درخشش در ترکیب هافنهایم، نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است.

از فصل گذشته یولیان ناگلزمن، جوانترین سرمربی بوندس لیگا با 28 سال سن، فرآیند جدیدی در فوتبال این کشور آغاز کرده است. بعد از تغییر و تحولات روی نیمکت هافنهایم و جدایی هاب استیونس، سرمربی جوان دست به تغییرات گسترده ای در این تیم زده است.

استفاده از بازیکنان جوان، یکی از بزرگترین تغییراتی است که از زمان حضور ناگلزمن به وجود آمده است و ندیم امیری، نیکلاس سوله، فابیان شار و جرمی تولیان، همه محصولات جوانی هستند که با رویکرد جدید سرمربی جوان هافنهایم به بدنه تیم تزریق شده اند.

ندیم امیری، جوان 19 ساله متولد راین، یکی از آینده دار ترین استعدادهای بودندس لیگا در همین ماه های ابتدایی است که زیر نظر ناگلزمن پرورش یافته است که موفق شد در جریان پیروزی در برابر اینتراخت فرانکفورت، گل دوم تیمش را به ثمر برساند. آمار ندیم امیری فوق العاده بوده است و زدن 3 گل و دادن 4 پاس گل در تنها 21 بازی و 14 بار حضور در ترکیب ابتدایی، نوید از ظهور یک ستاره با استعداد در بوندس لیگا داده است.

او که محصول آکادمی هوفنهایم است، موفق به خلق 42 شانس گلزنی در 1250 دقیقه شده است و آمار دقت پاس او، رقم شگفت انگیز 79% بوده است. امیری تا به حال 24 بار با لباس جرمن ها در رده های زیر 17 سال و زیر 18 سال به میدان رفته است و بعد از شروع فصل 2015 به عنوان بازیکن تیم دوم، از اکتوبر گذشته موفق به راهیابی به تیم اصلی هافنهایم شده است. بدون شک، یکی از دلایل نتایج خوب هافنهایم و روند رو به رشد این تیم در فصلی که گذشت، ندیم امیری بوده است و حتی بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که هافتهایم با این رویه، می تواند طی سالهای آینده به کسب سهمیه مسابقات برون مرزی و حضور در لیگ اروپا بیندیشد.

پست اصلی امیری، هافبک هجومی است و با توجه به پای راست قدرتمند او، تسلط او بر توپ فوق العاده است. نکته اصلی در روند بازی امیری، عدم ترس در ساق پاهای او علیرغم سن و سال نسبتا کم وی است.

شاید بتوان رحیم استرلینگ را بهترین نمونه از این دست بازیکنان قلمداد کرد. بازیکنانی که سرعت و قدرت پا به توپ بسیار بالایی دارند اما در به سرانجام رساندن موقعیت ها، کمی ناتوان هستند. البته روند ندیم امیری موید آن است که این ضعف به حداقل برسد و معمولا در بدترین حالت، در این شرایط حداقل یک پاس سالم به هم تیمی ها از او می بینیم. حسن دیگر بازی امیری، عدم هراس از درگیری بر سر توپ و حضور در صحنه های فیزیکی می باشد.

در تابستان، شایعاتی در رسانه های انگلیسی منتشر شد با توجه به علاقه همیشگی لیورپول به جذب استعدادهای جوان آلمانی، ممکن است مرسی سایدی به فکر جذب ندیم امیری 19 ساله افتاده باشند و بعید نیست در سالهای آینده، این انتقال رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. مسئولان استعداد یابی لیورپول همیشه بازی های بوندس لیگا را زیر نظر دارند و ندیم امیری یکی از بازیکنانی بوده است که به شدت نظر سران این تیم را به خود جلب کرده است.

امیری تا به حال بازی های زیادی برای تیم های رده سنی مختلف آلمان انجام داده است و با توجه به تجربه خوب لیورپول در خرید بازیکن از هوفنهایم و نمایش های قابل قبول فیرمینیو در مدت اخیر، ممکن است در آینده قرمزهای بندر لیورپول باز هم تمایل به جذب بازیکن از این تیم بازیکن ساز آلمانی داشته باشند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала