افغانستان با استرالیا موافقت‌نامه‌ی در باره مهاجرین امضا می‌کند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که دولت این کشور تصمیم دارند تا در باره مسایل مربوط به مهاجرین با دولت استرالیا یک موافقت‌نامه امضا کند.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، در دیداری با جولی‌بی‌شاپ وزیر امور خارجه استرالیا در مقر سازمان ملل متحد گفت این موافقت‌نامه دوجانبه در صورت نیاز امضا خواهد شد.

آقای دانش همچنین از وزیر امور خارجه استرالیا خواست تا با مهاجرین افغان در آن کشور براساس توافق‌نامه و کنوانسیون‌های بین‌المللی برخورد داشته باشد.

در همین‌حال، جولی بی‌شاپ وزیر امور خارجه استرالیا می‌گوید که او به سفیر کشورش در کابل، دستور خواهد داد تا با حکومت افغانستان از نزدیک در باره مسایل مربوط به مهاجرین گفتگو کند.

استرالیا از مقصد اصلی مهاجرین افغان به شمار می‌رفت، اما پس از وضع محدودیت‌های جدی علیه مهاجرین، هجوم مهاجرین افغان در استرالیا کاهش یافت. آمار دقیقی در باره تعداد مهاجرین افغان در استرالیا در دست نیست.

خانم بی‌شاپ همچنین گفت که استرالیا به کمک به افغانستان متعهد است. وزیر امور خارجه استرالیا افزود که کشورش طی سال‌های 2016 و 2017 مبلغ دوصد میلیون دالر کمک می‌کند. وی همچنین تاکید کرده که 270 تن از سربازان این کشور نیز تا سال 2017 در افغانستان حضور خواهند داشت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала