تقابل هند با پاکستان فرصت مناسبی برای افغانستان است

© AP Photo / Prabhjot Gillتقابل هند با پاکستان فرصت مناسبی برای افغانستان است
تقابل هند با پاکستان فرصت مناسبی برای افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان با اشاره به سخنان نخست وزیر هند مبنی بر اقدام مشابه علیه پاکستان اعلام کردند که این فرصت مناسبی برای دولت کابل است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از کارشناسان و نمایندگان پارلمان افغانستان فشارهای هند علیه پاکستان را فرصت مناسب دولت کابل برای جلب توجه جامعه جهانی و تحریم دولت اسلام‌آباد می‌دانند.
زلمی وردک کارشناس مسائل نظامی می‌گوید که تهدید هند به اقدام مشابه علیه پاکستان احتمال تجدید نظر اسلام‌آباد در حمایت از تروریسم را در پی دارد.
وی افزود: فرصت خوبی برای افغانستان فراهم شده است تا از فشارها علیه پاکستان بهره ببرد و این کشور را در فهرست حامیان تروریسم ثبت کند.
در ماههای اخیر پاکستان از سوی کشورهای جهان با انتقادهای تندی روبرو بوده است.
علی اکبر قاسمی عضو کمیسیون امور دفاعی پارلمان افغانستان به رادیو آزادی در این باره گفت که هشدار «نارندرا مودی» نخست وزیر هند علیه پاکستان بر وضعیت افغانستان تاثیرگذار است.
وی افزود: حتی ممکن است بر وضع تحریم‌های جامعه جهانی علیه پاکستان تاثیرگذار باشد.
نارندرا مودی به تازگی هشدار داد که در صورت تلاش پاکستان برای افزایش ناامنی‌های بیشتر علیه هند، اسلام‌آباد با اقدام مشابهی روبرو خواهد شد.
پیش از این مجله «ناتو رویو» به نقل «محمد شفیق همدهم» مشاور ارشد سابق سازمان ناتو در افغانستان نوشته بود که نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان با مشکلات مختلفی روبرو هستند، زیرا آنها در برابر مخالفانی در این کشور می‌جنگند که از تجهیزات کاملی برخوردارند.
مشاور ارشد سابق ناتو در افغانستان گفته بود که مخالفان مسلح دولت کابل از پشتیبانی بی‌قید و شرط تروریست‌های بین‌المللی و برخی از کشورهای همسایه افغانستان برخوردار هستند.
به باور نویسنده این مطلب، افغانستان همچنان میدان جنگ نیابتی دو قدرت هسته‌ای منطقه یعنی هند و پاکستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала