ایران بر این باور است که حملات ایالات متحده بر مواضع نیروهای سوریه اشتباهی نبوده است

© Sputnikحسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسین امیر عبداللهیان دستیار رئیس پارلمان جمهوری اسلامی ایران در امور بین المللی با سفیر سوریه مقیم تهران امروز در یک صحبتی رو در رو گفت، ایران بر این باور است که حملات نیروی هوایی ایالات متحده امریکا بر مواضع نیروهای سوریه به طور اشتباهی نبوده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از سخنان معاون رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران می نویسد:- "ما به شدت این عمل ایالات متحده امریکا را محکوم می کنیم و بر این باور هستیم که این عملیات نظامی اشتباهی نبوده است. کاخ سفید همه کار می کند تا نیروهای سوریه را تضعیف و گروه های تروریستی را تقویت کند و هدف ایالات متحده امریکا این است و حمله به ارتیش سوریه عمل آنها بیشتر آشکار ساخت".

عبداللهیان گفت:- "البته حضور نیروهای هوایی امریکا در حریم هوایی سوریه این خود نقض آشکار قوانین بین المللی می باشد، چرا که این کار بدون موافقت دولت سوریه صورت می گیرد". او در ادامه گفت، این کار امریکا  "خنجر زدن از پشت است" درست در زمان که گروه تروریستی می خواهد بالای نیروهای سوریه حمله کند آنها حملات خود را بالای نیروهای سوریه انجام میدهند و این پشتیبانی آشکار امریکا از تروریست های "دولت اسلامی" می باشد.

این سیاستمدار ایرانی گفت:- "روسیه باید بسیار محتاط باشد چون ایالات متحده امریکا به تعهدات خود در قبال سوریه عمل نمی کند". او در ادامه گفت:-  "این که ایالات متحده امریکا به تعهدات خود عمل نمی کند به همه آشکار است و نمونه اش توافق هسته ای ایران می باشد که به تعهدات داده شده خود عمل نمی کند. و در حال حاضر به تعهد خود در قبال آتش بس سوریه هم عمل نکرد و بالای نیروهای سوریه حمله هوایی انجام داد که این همه اعمال ایالات متحده امریکا گویایی درستی سخنان من می باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала