کشته و زخمی شدن بیش از 130 طالب در عملیات‌های نظامی

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های پاک سازی و تهاجمی نیروهای امنیتی افغانستان، بیش از 130 تن از جنگجویان مربوط به گروه طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، این عملیات‌ها که در ولایت‌های ننگرهار، کنر، غزنی، پکتیا، پکتیکا، لوگر، خوست، کندهار، ارزگان، غور، هرات، فراه، تخار، بغلان، کندز، سرپل، جوزجان و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن هشتاد تن از جنگجویان طالبان به شمول سه فرمانده محلی این گروه به قتل رسیده و همچنین پنجاه و تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع، بیشترین تلفات به افراد طالبان در عملیاتی در ولسوالی پسابند ولایت غور وارد شده است. این وزارت می‌گوید که در این عملیات بیست و دو طالب به شمول ملا تور نماینده والی طالبان برای ولایت غور به قتل رسیده و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین در یک عملیات دیگر در ولسوالی‌ قره‌باغ در نزدیکی شهر کابل نیز پانزده تن از اعضای گروه طالبان کشته، یازده تن زخمی و سه نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع از کشته شدن هفت سرباز اردوی ملی افغانستان نیز خبر داده می‌گوید که این سربازان در جریان نبرد علیه تروریستان داخلی و خارجی جان‌های خود را از دست داده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала