فلیپین برادر کوچک امریکا نیست که از وی اطاعت کند

© REUTERS / Soe Zeya TunПрезидент Филиппин Родриго Дутерте на саммите АСЕАН в Лаосе
Президент Филиппин Родриго Дутерте на саммите АСЕАН в Лаосе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا و فیلیپین بارها نگرانی و مخالفت خود را با اقدامات چین در دریای جنوبی چین اعلام کرده اند

وزیر خارجه فیلیپین گفت: فیلیپین به اتحاد خود با امریکا کاملا پایبند است ولی از دستورات امریکا در زمینه حقوق بشر تبعیت نخواهد کرد و اجازه نمی دهد تا مانند یک برادر کوچکتر با این کشور رفتار شود.

به گزارشرویترز، پرفکتو یاسای وزیر خارجه فیلیپین روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: فیلیپین قاطعانه به اتحاد با امریکا پایبند و متعهد است ولی تحت تاثیر دستورات واشنگتن در زمینه حقوق بشر قرار نمی گیرد و نمی خواهد مانند یک برادر کوچکتر با این کشور برخورد شود.

طوفان در فلیپین - اسپوتنیک افغانستان
تعداد تلفات طوفان در فلیپین تا هفت نفر افزایش یافته است

وی در سخنانی در واشنگتن در واکنش به اظهارات اخیر رودریگو دوترته رئیس جمهور جدید فیلیپین، که موجب تنش در روابط مانیل و واشنگتن شده، گفت: از برخی از اظهارات دوترته برداشت نادرستی شده است.

وزیر خارجه فیلیپین افزود: درخواست دوترته برای خروج نیروهای ویژه آمریکایی از جنوب فیلیپین، تنها یک اقدام موقتی بوده است تا از آسیب وارد شدن به نیروهای آمریکایی در جریان عملیات نظامی ارتش فیلیپین علیه شبه نظامیان ابوسیاف جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مخالفت دوترته با گشت های دریایی مشترک با آمریکا تنها مربوط به منطقه ویژه اقتصادی خواهد شد. سایر گشت های دریایی مشترک با آمریکا باید ادامه داشته باشد چرا که این تعهد ما به حفط اتحاد نظامی با امریکا خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала