انتی وار: امریکا خود عامل محرک و گسترش تروریسم جهانی بوده است

© AP Photo / Chao Soi CheongБоинг, следовавший рейсом 175 United Airlines врезался в южную сторону башни
Боинг, следовавший рейсом 175 United Airlines врезался в южную сторону башни - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پایگاه خبری تحلیلی واکنش امریکا به حملات 11 سپتمبر را عامل محرک گسترش تروریسم جهانی توصیف کرد و اروپا را قربانی ناآرامی های ناشی از تحرکات دولت واشنگتن خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری — تحلیلی «آنتی وار» در آستانه پانزدهمین سالگرد وقوع حملات تروریستی 11سپتمبر 2001 در امریکا، در خبری واکنش امریکا به این حملات را نیروی محرکه گسترش تروریسم توصیف کرد.

این پایگاه خبری نوشت که درحالیکه سیاستمداران امریکایی همچنان تمایل دارند که از سالگرد وقوع حملات 11 سپتمبر، برای حضور در جمع مردم و ارائه سخنرانی های جنگ طلبانه و تقدیر از وحدت امریکا در واکنش به این حملات استفاده کنند، اما یک آگاهی رو به رشدی در سطح بین الملل در جریان است که تاکیدی است بر این نکته که باید درباره نتایج واکنش امریکا به حملات 11 سپتمبر، محتاطانه تر برخورد کرد.

انتی وار نوشت، که فرانسه که خود را هدف نخستین حملات تروریستی داعش می‌بیند، به طور فزآینده ای واکنش امریکا به حملات 11 سپتمبر را عامل محرک حملات داعش علیه پاریس می داند و این در حالیست که چندین تحلیلگر عالیرتبه و مقام ارشد نیز بر این باورند که مداخلات امریکا بعد از 11 سپتمبر سال 2001، منجر به ایجاد عصر بی ثباتی به خصوص در اروپا شده و در این بین، فرانسه یکی از قربانیان بوده است.

اولاند: داعش بعد از اشغالگری امریکا در عراق شکل گرفت

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با تکرار این عقیده، تاکید کرده که حمله امریکا به عراق در سال 2003 میلادی منجر به شکل گیری داعش شده است و حتی با اینکه «ژاک شیراک» رئیس جمهور اسبق فرانسه نیز از دخالت در جنگ عراق خودداری کرد اما فرانسه هدف اصلی داعش شده است.

امریکا از ادعاهای دروغینی مرتبط با حملات 11 سپتمبر استفاده کرد تا پشتیبانی ها را برای حمله به عراق جلب کند و در حالیکه عراق هنگام حمله امریکا، شاهد حضور معنی دار القاعده نبود، اما اشغالگری امریکا در این کشور منجر شد تا یک گروه مهم وابسته به القاعده در عراق پیدا شود و این همان گروهی بود که نهایتا خود را از القاعده جدا کرد و به داعش تغییر نام داد.

این پایگاه تحلیلی نوشت که گسترش جهانی تروریسم بعد از حملات 11 سپتمبر تعمدا و حساب شده شروع شد و حداقل بر اساس آنچه عمر، پسر اسامه بن لادن گفته است، پدر وی هدف راه اندازی یک زور آزمایی سرنوشت ساز و بزرگ توسط امریکایی ها  بعد از حملات 11 سپتمبر قرار گرفت اما تعجب آور است که امریکایی ها بن لادن را که طعمه خود بود، گرفتند.
انتی وار در پایان نوشت، که بن لادن سال هاست که مرده است اما بسیاری از مقامات امریکایی هنوز هم مشتاق به طعمه کردن هستند و این طعمه کردن ها عواقب جهنمی در پی دارد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала