امریکا ناتو را نه یک متحد بلکه تهدید میداند

© Flickr / Medien Bundeswehrناتو
ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال ارشد آمریکا در اروپا که می سال جاری میلادی بازنشسته شد در سال ۲۰۱۴ میلادی زمانی که هنوز در راس کار قرار داشت یکسری ایمیل‌ برای یکی از مقامات اندیشکده‌ای در واشنگتن نوشته و گفته، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا ناتو را نه یک ائتلاف برای حفظ صلح بلکه یک جنگ طلب و یک تهدید می‌داند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، جنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده سابق ارتش آمریکا در عملیات فرماندهی متحدین ناتو و فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا نسبت به تلاش‌هایش برای همکاری با کاخ سفید در زمانی که نیروهای روسیه به اوکراین حمله کرده و در تلاش بودند تا دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق را به لرزه اندازند، ابراز تاسف و افسوس کرد.
این ایمیل‌ها که به دست وب سایت جدید ویکی لیکس رسیده پیشتر تعدادی از ایمیل‌های جورج سورس، میلیارد آمریکایی و حامی مالی بزرگ هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را افشا کرد.
مقام اندیشکده‌ای مذکور هرلند اولمن، یکی از نفرات قدیمی واشنگتن است که به شورای آتلانتیک مشاوره می‌دهد. اولمن جنرال بریدلاو را با کالین پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا مرتبط می‌ساخت چرا که بریدلاو از پاول برای همکاری و برخورد با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید مشورت می‌خواست.
بریدلاو در یکی از ایمیل‌ها به پاول گفت: از ایمیلی که برایم فرستادید ممنونم و بابت تاخیر در پاسخ دادن عذر می‌خواهم. می‌دانم که هرلند برخی از دیدگاه‌های مرا به سمع و نظر شما رسانده است اما اجازه دهید یکی دیگر از دیدگاه‌هایم را به شما بگویم. شاید اشتباه می‌کنم اما شاهد مشارکت حقیقی کاخ سفید با اروپا و ناتو نیستم. صریحا بگویم، از نظر کاخ سفید به جای آنکه فرصتی ارائه شده از سوی متحدان قوی باشیم، یک نگرانی و تهدید هستیم که آمریکا را به جنگ می‌کشاند. از شما در دو زمینه مشورت می‌خواهم نخست اینکه چطور این فرصت را در زمانیکه تمامی چشم‌ها به داعش دوخته شده، بیان کنیم و دوم آنکه چطور با شخص رئیس جمهور آمریکا همکاری کنیم؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала