رئیس جمهور افغانستان پاکستان را تهدید کرد

© REUTERS / Mohammad Ismailرئیس جمهور افغانستان پاکستان را تهدید کرد
رئیس جمهور افغانستان پاکستان را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی به دنبال بسته شدن بندر"واگه" به روی صادرات و واردات بازرگانان افغان هشدار داد، مسیر ترانزیت پاکستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌بندد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آی. ان پی، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در جریان نشست با اوئن جنگینز، نماینده ویژه انگلیس در افغانستان و پاکستان این اظهارات را مطرح کرد.
وی گفت: افغانستان دیگر یک کشور محصور در خشکی نیست؛ چرا که گزینه‌ها و مسیرهای ترانزیت دیگری در دسترس بازرگانان افغان برای صادرات و واردات کالاها قرار دارد.
اشرف غنی افزود: پاکستان معمولا در جریان فصل برداشت میوه مسیرهای ترانزیت را می‌بندد و باعث میلیون‌ها دلار خسارت به بازرگانان افغان می‌شود.
به گفته اشرف غنی، هند با معافیت افغانستان از تعرفه‌های مالی برای صادرات میوه به این کشور موافقت کرده است.
رئیس جمهور افغانستان همچنین بر مساله مذاکرات صلح افغان، مبارزه با تروریسم و مساله بازگشت پناهجویان افغان از پاکستان تمرکز کرد.
جنکینز گفت: شرایط و وضعیت در پاکستان حاکی از آن است که بازگشت پناهجویان افغان باید تسریع شود و در جریان دوره کنونی و سال آتی پناهجویان بیشتری باید به افغانستان بازگردد.
اشرف غنی گفت: پناهجویان افغان از فشارها و وضعیت کنونی در پاکستان خسته شده‌اند و می‌خواهند به افغانستان بازگردند. پناهجویان افغان میلیاردها روپیه در پاکستان سرمایه گذاری کردند و دولت متعهد شده تا از انتقال سرمایه‌های آن‌ها به افغانستان حمایت کند.
وی از جامعه بین الملل خواست تا از افغانستان در این روند حمایت کند و گفت که دولت کابل اقدامات لازم را برای کمک به این پناهجویان بازگشته انجام داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала