اشرف‌غنی: افزایش فشارهای بیگانگان بخاطر ناکامی ما نیست

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، با اشاره گسترش ناامنی‌ها و جنگ در این کشور،‌ می‌گوید که افزایش فشارها بر نیروهای امنیتی بخاطر ناکامی دولت افغانستان نیست بلکه بخاطر منزوی شدن حامیان منطقه‌یی گروه‌های تروریستی است.

آقای غنی که امروز در مراسمی به مناسبت «هفته شهید» با حضور دیگر مقام‌های ارشد دولتی در ارگ ریاست جمهوری سخنرانی می‌کرد، گفت: «فشار بیگانگان از این خاطر زیاد نشده خواهران و برادران که ما ناکام مانده‌ایم. از این خاطر در دل‌شان درد است که باداران شان به انزوا رفته‌ و خودشان در میدان جنگ می‌بازند. چون مبارزه ما مبارزه بین حق و باطل است. چرا دنیا امروز موضع برحق افغانستان را تایید می‌کند و همرای ما همکاری می‌کند؟ اول از جهتی که این ملت قربانی می‌دهد. اگر این ملت قربانی نمی‌داد، فکر می‌‌کنید که سطح رهبری حکومت وحدت ملی می‌توانست دنیا را قناعت بدهد؟»

اشرف‌غنی همچنین نسبت به کسانی که به تضعیف روحیه نیروهای امنیتی کشور می‌پردازند واکنش شدید نشان داده و از مردم خواستند تا این افراد را منزوی سازند. رییس جمهور افغانستان گفت که این افراد و حلقات با بیرون کشیدن خود از اجماع سیاسی، گذشته و حال را تحقیر و تخریب می‌کنند. وی گفت: «کسانی که خود را از اجماع سیاسی و ملی افغانستان بیرون می‌کشند و هم گذشته را تحقیر  و حال را تخریب می‌کنند، این‌ها را به انزوا ببرید و فرصت ندهید. اگر چند وسیله‌ی شان را بسته کنید، چیغ‌های شان به آسمان می‌کشد اما صدای من سر این ملت سربلند این است که شما ردشان کنید و به انزوا بکشانید. مثل این که دشمنان بیرونی افغانستان را دولت تان به انزوا کشاند.»

خدمت به دشمن

در همین‌حال، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز از گروه‌ها و حلقات داخلی که برای تضعیف نیروهای امنیتی این کشور تلاش می‌کنند، این افراد و حلقات آب به آسیاب دشمن مردم افغانستان می‌ریزند. آقای دانش افزود که از افراد و حلقات خاصی نام نگرفت، اما گفت که این‌ها جنگ‌های روانی را به راه‌انداخته‌اند. معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: «در همین‌ ایام کسانی بدون این که مصالح ملی و منافع مردم را درنظر بگیرند، بخاطر شهرت‌طلبی‌ها ویاهم منافع شخصی بسیار به راحتی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و به تضعیف روحیه نیروهای امنیتی ما می‌پردازند و با شنیدن هرحادثه‌ی در یکی از ولایات با توهین به مسوولان امنیتی،‌ فرماندهان و افسران ما به یک نوع جنگ روانی علیه مردم دامن می‌زنند و در حقیقت موجبات خوشحالی دشمن را فراهم می‌سازد. این دسته از افراد از طریق شبکه‌های مجازی ویا رسانه‌ها علیه حکومت و نیروهای امنیتی و دفاعی ما دست به تبلیغات می‌زنند و گویا خود را مدافع و دلسوز مردم نشان می‌دهند. در حالی‌که این نوع برخوردها خدمت به دشمن است، نه به مردم.» سرور دانش همچنین تاکید کرد: «دلسوزی و خدمت به مردم، به معنای تضعیف حکومت نیست؛ حکومتی که خود رهبری و مدیریت جنگ را بدوش دارد و جنرالان‌ ما تحت رهبری قوماندان اعلی قوای مسلح و شورای امنیت ملی افغانستان بخاطر دفاع از مردم و تامین امنیت شبانه روز مشغول فعالیت‌های رزمی خود است.»

سرور دانش همچنین در مراسم گرامی‌داشت از هفته شهید گفت که مردم افغانستان طی چند دهه اخیر قربانی‌های زیادی داده و تنها در طول پازنزده سال گذشته بیش از بیست گور دسته‌جمعی از ولایات مختلف این کشور کشف شده‌اند. معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود که در این گورها هزاران تن از افراد بی‌گناه به صورت دسته‌جمعی دفن شده بودند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان نیز، نسبت به تلاش برخی از گروه‌ها و حلقات در داخل این کشور برای تضعیف روحیه نیروهای امنیتی شدیدا واکنش نشان داده گفت که این اقدامات به عنوان خیانت و جنایت به شمار می‌رود. عبدالله عبدالله با اشاره تلاش جنگجویان طالبان برای سقوط دادن ولایت ارزگان در جنوب افغانستان گفت: «آنهایی که مسایل را به تحلیل می‌گیرند و عقل کل هستند و می‌آیند در صحنه‌ها ظاهر می‌شوند و بلاخره مسایلی را به خورد مردم می‌دهند که فقط دشمن را خوشحال می‌سازند و به نیروهای امنیتی ما توهین می‌کنند، اگر از یک طرف در کشور ما شهادت است، از طریق دیگر خیانت است. این‌ها میثداق خیانت است و هر قومی، گروهی و سیاستی که خود را منسوب می‌‌دانند، هدف و آرمان این‌ها به مردم افغانستان تعلق ندارند و هدف‌شان کمک کردن به دشمن است و به دشمن کمک هم کرده‌اند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала