هشدار حزب اسلامی به مهاجرین افغان در پاکستان

© AP Photo / B.K. BangashPakistani nomad girl waits for her turn to fetch fresh water at Rawalpindi's slums in Pakistan. (File)
Pakistani nomad girl waits for her turn to fetch fresh water at Rawalpindi's slums in Pakistan. (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکمتیار با گردآوری پناهجویان افغان سعی می‌کند تا از دولت کابل امتیاز بیشتری را دریافت کند و ساخت شهرک احتمالی نیز در راستای اهداف این حزب است

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به افغان های ساکن در منطقه «شمشتو» در شهر پشاور پاکستان هشدار داده است که به افغانستان نباید بازگردند.
بر اساس این گزارش، افراد حزب اسلامی با تهدید پناهجویان افغان گفته‌اند که در صورت بازگشت به افغانستان اموال آنها باید توسط این حزب ضبط شوند.
اعضای حزب اسلامی با این دلیل به افغانهای پشاور هشدار داده‌اند که در کابل شهرکی می‌سازند و به اتفاق پناهجویان افغان در پیشاور به افغانستان باز خواهند گشت.
گزارش این روزنامه می‌افزاید که حکمتیار با گردآوری پناهجویان افغان سعی می‌کند تا از دولت کابل امتیاز بیشتری را دریافت کند و ساخت شهرک احتمالی نیز در راستای اهداف این حزب است.
این در حالی است که بازگشت پناهجویان افغان بدلیل فشارهای پاکستان بویژه از ایالت «خیبرپختونخوا» به افغانستان افزایش یافته است.
پناهجویان افغان بارها به رسانه‌ها گفته‌اند که بدلیل آزار فراوان توسط پلیس پاکستان مجبور به بازگشت به افغانستان شده‌اند.
به گزارش «سرخط»، این پناهجویان که از پشاور به افغانستان بازگشته‌اند به رسانه‌ها گفته‌اند که حزب اسلامی حکمتیار از آنها می‌خواست تا به افغانستان بازنگردند و پس از ایجاد شهرکی به همراه اعضای این حزب به کابل اسکان یابند.
از سوی دیگر دولت پاکستان نیز اعلام کرده است که کسی نباید منازل پناهجویان افغان را خریداری کند و یا در عوض مبلغ ناچیزی دارایی‌های آنها را بخرد.
این فشارها بر پناهجویان افغان در پاکستان در حالی صورت گرفته است که دولت کابل برای حل مشکلات آنها در افغانستان و پاکستان انجام نداده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала