جواد ظریف: ایران حامی استقرار امنیت و ثبات در افغانستان است

© Photo / وزارت خارجه افغانستانجواد ظریف: ایران حامی استقرار امنیت و ثبات در افغانستان است
جواد ظریف: ایران حامی استقرار امنیت و ثبات در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در دیدارش با صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در تهران، گفته است که کشورش حامی استقرار صلح و ثبات در افغانستان است.

آقای ظریف در این دیدار گفته که تهران خواهان گسترش روابط در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان افغانستان و ایران است.
در همین‌حال، صلاح‌الدین ربانی که اخیرا به منظور دیدار با مقام‌های ایرانی و گسترش روابط میان افغانستان و ایران به تهران رفته، می‌گوید که ایران در سیاست خارجی افغانستان از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است. آقای ربانی در این دیدار با همتای ایرانی‌اش افزوده که در سطح رهبری حکومت وحدت ملی افغانستان برای گسترش همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان کابل و تهران اراده جدی سیاسی وجود دارد.
وزیر امور خارجه افغانستان در این دیدار گفته است: «یگانه راه موفقیت در مبارزه با همه گروه‌های تروریستی در سطح منطقه، دست‌یابی کشورهای منطقه به یک استراتژی مشترک در این زمینه است و به همین دلیل افغانستان بر ضرورت همکاری‌های امنیتی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.»
این دو مقام ارشد سیاسی همچنین در باره خط آهن خواف-هرات و مشکلات مهاجرین و دانشجویان افغان در ایران نیز باهم گفتگو و روی حل این مشکلات توافق کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала