در دریای کابل از این پس حفاری ممنوع شد

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر کابل
کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از این پس به منظور جلوگیری از حفریات غیرقانونی در بستر دریای کابل هر گونه عملیات حفاری در منطقه پغمان تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری آوا ، به تعقیب نشست قبلی با کمیسیون رفاه عامه مجلس سنا، روز گذشته (6 سنبله)در رابطه با جلوگیری از حفریات غیر قانونی دریای کابل در ساحهٔ ارغندیِ ولسوالی پغمان از سوی شرکت های ریگ ریشن، نشستِی به ریاست نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، برگزار شد.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهور ، در این نشست معین وزارت معادن و پطرولیم بیان داشت که از دو سال بدینسو حفاری غیرقانونی در ساحهٔ ارغندی از سوی شرکت های ریگ ریشن جریان داشته که چندین بار موضوع به نهاد های مسئول گزارش داده شده است. و طبق قرداد با شرکت ها، حفر سطح دریا بیشتر از 4 متر مربع، ممنوع گردیده بود اما آنها تا 50 متر مربع کندن کاری را در ساحات نامبرده انجام داده اند.

احمد حارث عضو کمیسیون رفاه عامه مجلس سنا گفت، صاحبان ریگ ریشن ها از سوی افراد با نفوذ پشتیبانی شده و اگر مانع کار های غیر قانونی آنان نشویم ، ممکن است آب آشامیدنی در این ساحه به طور کلی خشک شود.

نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رئیس جمهور پس از بررسی مشکلات یاده شده به قوماندانی های امنیه ولایت کابل و ولسوالی پغمان هدایت داد تا مانع حفریات غیر قانونی دریا در ساحهٔ ارغندیِ ولسوالی پغمان شوند و کار شرکت های ریگ ریشن تا پرکاری حفریات گذشته و بازنگری قرارداد ها، توقف داده شود.

خبرگزاری آوا به نقل از باختر می نویسد، همچنان قرار بر این شد که کمیسیون رفاه عامه مجلس سنا و وزارت معادن و پطرولیم جلسه مشترک برگزار کرده و گزارش مکمل مشکلات موجود در ساحهٔ نامبرده را ارائه کنند و به مسئولان ادارات هدایت داده شد تا موضوع را از نزدیک نظارت نموده و در هماهنگی با مسئولان نهاد های مربوط ، به شمول اداره ملی حفاظت از محیط زیست، تلاش های لازم را در زمینه حل مشکلات پیش آمده، انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала