مرکل: با وجود تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا 27 عضو باقی مانده

© REUTERS / Fabrizio Benschصدراعظم آلمان آنگلا مرکل
صدراعظم آلمان آنگلا مرکل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکل همچنین به این کشور عضو ناتوی هم مرز با روسیه حمایت های سیاسی امنیتی و اجرای تصمیمات نشست ورشوی ناتو را اطمینان داد

صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر استونیا در پایتخت این کشور با تاکید بر اینکه خروج بریتانیا پایان راه اروپا نیست گفت: با وجود تصمیم لندن برای خروج، دیگر کشورهای اروپایی می خواهند این پروژه را پیش ببرند.

به گزارش روزنامه آلمانی "پاسایر نویه پرسه"، "انگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اروپا را بعد از خروج انگلیس در پایان راه نمی بیند.

مرکل که به استونیا سفر کرده است در پایتخت این کشور تاکید کرد که با وجود تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا 27 عضو باقی مانده این اتحادیه می خواهند این پروژه را پیش ببرند.

وی در دیدار با "تاوی رویواس"، نخست وزیر کشور استونی تاکید کرد این مسئله مطرح است که یک برنامه خوب را برای ماه های آینده اتخاذ کنیم تا توان و قدرت اتحادیه اروپا را کاملا افزایش دهیم.

دیدار دو جانبه مرکل با این مقام بلند پایه استونی در راستای آماده سازی برای نشست ویژه اتحادیه اروپا بدون انگلیس که قرار است در ماه سپتامبر انجام شود برگزار شد. مرکل برای این منظور در تور اروپایی خود در هفته جاری همچنین به جمهوری چک و لهستان نیز سفر می کند.

به گفته وی این مرحله ای از گوش دادن، درک، یادگیری متقابل برای این است که تعادل جدید در اتحادیه اروپای با 27 عضو را همچنین درست درک کرده و بتوانیم گسترش دهیم. آلمان به خوبی به دیگران گوش می دهد.

رویواس نیز در این دیدار از رویکرد مرکل و نقش ویژه برلین در اتحادیه اروپا حمایت کرده و گفت: در زمانی که اروپا تحت بحران های فراوان رنج می برد و در آستانه تصمیم گیری های مهمی قرار دارد به اعتقاد من ما به اروپایی نیاز داریم که بیشتر مانند آلمان به نظر برسد.

مرکل همچنین به این کشور عضو ناتوی هم مرز با روسیه حمایت های سیاسی امنیتی و اجرای تصمیمات نشست ورشوی ناتو را اطمینان داد.

مرکل قرار است امروز پنج شنبه دیداری با رئیس جمهور استونی نیز داشته باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала