سپورتمین های معیوب روسیه قربانی سیاست شدند

© Sputnik / Iliya PitalevЧемпионка Параолимпийских игр 2012 года Марика Вервурт
Чемпионка Параолимпийских игр 2012 года Марика Вервурт - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به سپورتمین های معیوب روسیه اجازه شرکت در مسابقات پاراالمپیک را ندادند

عکس العمل سپورتمین های جهان به عدم موجودیت سپورتمین های معیوب روسی در مسابقات پارالمپیا

بلاروسی رئیس کمیته پاراالمپیک عدم شرکت سپورتمین ئهای معیوب رروسیه را در مسابقات پاراالمپیا- 2016 گام غیر سالم در طول تاریخ جنبش پارالمپیک دانست. ا. گفت که اعکس العمل در مقابل چنین تصمیم محکمه حکمیت ورزشی "تکان دهنده" است. میخواهم بگویم که این یک گام نادرست در طول تاریخ المپیک میباشد. اینکه سپورتمین های معیوب را قربانی سیاست میکنند، کار غیر انسانی و مزخرفانه است.

به گفته الگ شپیل رئیس کمیته المپیک بلاروسیه، این همه مانور های سیاسی است که هدف آن شکستن روسیه میباشد. "آنها نمیدانند، هر قدر که به روسیه فشار بیاورند، مردم روسیه بیشتر متحد و همبسته می شوند.

ازبک ها نیز از طریق سایت های اجتماعی از این بابت نگرانی خود را ابراز نموده اند. تورسونلی کوزیئف اسبق وزیر فرهنگ و سپورت ازبکستان به آژانس سپوتنیک اظهار داشت، در شرایط که جهان در مبارزه با تهدیدات بین المللی متحد میشود، زمانیکه نبرد بخاطر برقراری عدالت در همه ساحات جریان دارد، اتخاذ چنین تصمیم انسان ها را از هم جدا میسازد. این نمونه تصمیم غیرعادلانه و غیر انسانی است.

زینت ولائیف سپورتمین آذربایجانی که در مسابقات پارا المپیا در بخش پرتاب تیر از کمان اشتراک می نماید، نیز به آژانس سپوتنیک، تصمیم کمیته بین المللی پاراالمپیا در مقابل تیم منتخب روسیه را گام نادرست دانست.

او افزود: تمرینات 4 ساله و مبارزه بخاطر شرکت در مسابقات بزرگ برای ما معیوبین نسبت به سپورتمین های سالم، کار بسیار دشوار است.

مسابقات پارالمپیا 2016 ریو از تناریخ 7 تا 18 سپتامبر در برازیل دایر میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала