هوشدار دوباره مقامات ایالات متحده امریکا به شهروندان اش از خطرات سفر به ایران

© AFP 2023 / Saul LoebГоссекретарь США Джон Керри
Госсекретарь США Джон Керри - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا روز دوشنبه در یک اعلامیه به شهروندان خود در پیوند سفر به ایران هوشدار داد و اعلام داشت که این یک واقعیت است که مقامات جمهوری اسلامی ایران امریکایی ها را به خصوص کسانی که دارای تابعیت ایرانی می باشند را بازداشت می کنند. این اطلاعیه به تاریخ 14 مارچ همین سال نیز منتشر شده بود.

در گزارش وزارت امور خارجه امریکا آمده است،- "خارجی ها به ویژه کسانی که دارای تابعیت دو گانه — ایران و کشورهای غربی از جمله ایالات متحده امریکا باشند هنوز هم با مشکل بازداشت روبرو هستند و آنها را نمی گذارند ایران را ترک کنند. شهروندان ایالات متحده که خواهان سفر به ایران می باشند باید در این باره خوب فکر کنند و تمام خطرات سفر را در نظر بگیرند و از این سفر خود داری کنند".

نمایندگان امریکا استدلال می کنند، که مقامات جمهوری اسلامی ایران تمام کسانی را که از امریکا به ایران میروند از جمله "دانشجویان، روزنامه نگاران، بازرگانان و دانشمندان" همه را به جرم جاسوسی و کارهای مخفی بازداشت و آنها را تهدید می کنند. وزارت خارجه امریکا خاطر نشان می کند، که ایالات متحده امریکا و ایران هیچگونه روابط دیپلوماتیک که به طور مستقیم از شهروندان خود پشتیبانی کند فراهم کرده نمی تواند و تنها می تواند از طریق سفارت سوئیس که حافظ منافع امریکا در ایران می باشد ارتباط برقرار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала