تهدید فیلیپین به بیرون شدن از سازمان ملل متحد

© AFP 2023 / Manman DejetoПрезидент Филиппин Родриго Дутерте
Президент Филиппин Родриго Дутерте - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش رویتر، رودریگو دوتیرته رئیس جمهور فیلیپین گفته است، که ممکن است کشورش از سازمان ملل متحد بیرون شود. این عمل رئیس جمهور فیلیپین به پاسخ انتقادات مکرر سازمان ملل از قتل های زنجیره ای که پولیس این کشور در جریان حملات بالای باندهای مافیایی در چارچوب مبارزه با مواد مخدر انجام داده اند، صورت گرفته است.

روز پنجشنبه گذشته کارشناسان سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر روش مقامات فیلیپین را محکوم کردند و آنها خواستند که از کشتار بی رویه و اعدام مظنون ها بدون محاکمه قانونی جلوگیری شود.

دوتیرته گفت، مرگ آنها با اقدامات پولیس پیوند ندارد و سازمان ملل متحد باید از وضعیت به شکل درست تحقیق انجام بدهد. رئیس جمهور فیلیپین از سازمان ملل و اعضای آن از جمله ایالات متحده امریکا انتقاد کرد و گفت، که سازمان ملل متحد باید کار های خود را انجام بدهد نه اینکه از استخوان های مجرمان پشتیبانی و نگرانی خود را در باره آنها ابراز بدارد.

او در یک سخنرانی تلویزیونی خود گفت:- "من نمی خواهم به شما توهین کنم اما ممکن است ما به سادگی از سازمان ملل متحد جدا شویم و چرا ما باید به این احمق ها گوش بدهیم".

دوتیرته همچنین از امکان ایجاد یک سازمان بین المللی جایگزین صحبت کرد و گفت که در آن از چین و کشورهای دیگر دعوت شوند.

رودریگو دوتیرته از زمانیکه رئیس جمهور این کشور شده است مبارزه با تمام باندهای مافیایی و افراد وابسته به این باندها را که در توزیع مواد مخدر دست دارند را آغاز کرده است. آژانس خبری می نویسد، که از زمان ریاست او حدود 900 نفر در پیوند به مواد مخدر کشته شده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала