دانش: هفته آینده سرنوشت اصلاحات انتخاباتی مشخص می‌شود

© Photo / دفتر معاون دومسرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، در دیداری با تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، در دیداری با تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، در دیداری با تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، گفته است که قرار است این هفته سرنوشت اصلاحات انتخاباتی مشخص شود.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در این دیدار گفت: «اصلاحات انتخاباتی علی‌رغم مشکلات و پیچیدگی‌هایی که داشت تا کنون به‌خوبی پیش رفته است و طی هفته آینده سرنوشت آن مشخص خواهد شد.»
سرور دانش تاکید کرده که حکومت افغانستان مصمم به برگزاری انتخابات است و پس از انجام اصلاحات در قوانین انتخاباتی به کارهای عملی برای برگزاری آن اقدام خواهد کرد.
اصلاحات انتخاباتی از جنجالی‌ترین موضوع در افغانستان به شمار می‌رود. دولت افغانستان سال گذشته روند اصلاحات انتخاباتی را رویدست گرفت اما بدلیل رد شدن فرمان‌های تقنینی رییس جمهور از سوی مجلس نمایندگان مبنی‌بر اصلاح قوانین مربوط به انتخابات، این روند با بن‌بست مواجه شد. قرار بود روز چهارشنبه گذشته کابینه افغانستان پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات را مورد بحث قرار داده و پس از آن رییس جمهور فرمان جدیدی برای ادامه‌ی اصلاحات انتخاباتی صادر کند. این جلسه بدلیل اختلافات میان رییس جمهور و رییس اجراییه به تاخیر افتاد و قرار فردا، شنبه، این جلسه برگزار و فرمان جدیدی از سوی رییس جمهور صادر شود.
سرور دانش در دیدار خود با نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، در باره تنش‌های اخیر میان رهبران حکومت وحدت ملی نیز بحث کرده و گفته که این تنش‌ها به زودی حل خواهد شد. آقای دانش می‌افزاید که کدام مساله جدی وجود ندارد که باعث نگرانی عمومی و همچنین بروز مشکلات و بحران‌های جدید در کشور شود.
در همین‌حال، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد می‌گوید که او مسایل جاری در افغانستان را بدقت دنبال می‌کند و از رهبران حکومت وحدت ملی می‌خواهد که از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала