تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار پناهجو باید خاک آلمان را ترک کند

© AFP 2023 / Armend Nimaniاطفال مهاجر
اطفال مهاجر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۳۳۲ نفر از ۶۰۰ نفر یادشده به هنگام هدایت به سوی طیاره برای ترک آلمان مقاومت ورزیده‌ و سوارکردن آنها بر طیاره ناممکن شده است

در یک سا ل و نیم گذشته مجموعا اقدامات مربوط به اخراج ۶۰۰ پناهجویی که تقاضای پناهندگی‌شان در آلمان رد شده در میانه راه متوقف شده است. طبق برآورد دولت، تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار پناهجو باید خاک آلمان را ترک کنند.
بنا بر گزارش رسانه‌های آلمان، مجموعا در فاصله ژانویه ۲۰۱۵ تا پایان ژوئن ۲۰۱۶ تقاضای ۳۵ هزار پناهجو در آلمان رد شده و حکم اخراج گرفته‌اند، اما روند بازگرداندن ۶۰۰ نفر از این عده به مشکل برخورده و متوقف شده است.
روزنامه "بیلد" به نقل از منابعی در وزارت داخله آلمان می‌گوید که ۳۳۲ نفر از ۶۰۰ نفر یادشده به هنگام هدایت به سوی طیاره برای ترک آلمان مقاومت ورزیده‌ و سوارکردن آنها بر طیاره ناممکن شده است.

فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
رفتارغیر انسانی فرانسه با کودکان مهاجر

در ۱۶۰ مورد هم عملیات با شکست مواجه شده زیرا شرکت طیاره مربوطه یا پیلوت ها از حمل پناهجویان اخراجی سرباز زده‌اند. در ۱۰۸ مورد نیز عملیات بازگرداندن پناهجو قطع شده، زیرا به ناگهان پناهجوی مربوطه اعلام بیماری کرده است.
بازگرداندن ۳۷ پناهجو هم به این دلیل عملی نشده که کشور مبدا از پذیرش شهروند خود سر باز زده است. مسئولان وزارت داخله آلمان گفته‌اند که این مورد یکی از مشکلات اساسی در بازگرداندن پناهجویان ردتقاضاشده است، زیرا کشور مبدا هم در زمینه هویت‌یابی و هم در زمینه صدور مدارک و اسناد لازم برای شهروند خود همکاری نمی‌کند.
دویچه وله افزایش عملیات برای بازگرداندن پناهجویانی خبر می‌دهد که تقاضایشان مورد موافقت قرار نگرفته است. در حالی که در کل سال گذشته عملیات بازگرداندن پناهجویان در مورد ۲۰۹۰۰ نفر به اجرا درآمده در ۶ ماه اول سال جاری این رقم به ۱۴ هزار نفر رسیده است.
سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان - اسپوتنیک افغانستان
1.6 میلیون مهاجر افغان در معرض اخراج از پاکستان

بنا بر آمارهای منتشر شده تا پایان مه امسال ۲۲۴ هزار و سیصد نفر مشمول اخراج از آلمان بوده‌اند، ولی به ۱۷۱ هزار و هشتصد نفر آنها اقامت موقت داده شده و ۵۳ هزار نفر می‌بایست سریعا بازگردانده شوند.
دولت برآورد می‌کند که تا پایان سال جاری میلادی مجموعا ۱۰۰ هزار پناهجو به دلیل رد تقاضایشان یا در چارچوب بازگشت داوطلبانه مشمول ترک آلمان شوند.
دولت آلمان اخیرا در چارچوب مهار سیل پناهجویی به این کشور و برای خنثی کردن شعارهای تبلیغاتی احزاب راست پوپولیست مجموعه تصمیماتی اتخاذ کرد که بازگرداندن سریع پناهجویانی که تقاضایشان رد شده، از جمله آنهاست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала