ساخت یک فارم تحقیقاتی در دانشگاه زراعتی قندهار توسط امریکا

© AP Photo / Roman KoksarovКоровы молочных пород на ферме в Латвии
Коровы молочных пород на ферме в Латвии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا در نظر دارد تا یک فارم تحقیقاتی در دانشگاه زراعت، ساینس و تکنالوژی افغانستان در ولایت قندهار بسازد.

اداره انکشاف بین‌المللی امریکا با اعلام این خبر می‌گوید که هدف از ساخت این فارم تحقیقاتی تقویت و رشد زراعت در افغانستان است. به گفته این اداره، از این فارم تحقیقاتی به عنوان یک مرکز آموزشی برای دانشجویان و دهقانان بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
اداره انکشاف بین‌المللی امریکا می‌افزاید که دانشجویان و دهقانان می‌توانند در این فارم شیوه‌های پیشرفته کشت گندم، ترکاری، باغذاری و مدیریت پس از برداشت محصولات را فراگیرند.
تامرا هامرست سانچز سرپرست اداره انکشاف بین‌المللی امریکا در افغانستان، می‌گوید که آنان تلاش دارد تا دانشگاه زراعتی ولایت قندهار به یک عنوان یک مرکز عملی برای انکشاف زراعت در افغانستان تبدیل شود. خانم هامرست می‌افزاید: «دانشگاه‌ها همواره در کانون تحولات اجتماعی قرار داشته‌اند. زراعت یک چهارم تولیدات ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می‌دهد که بیشتر از نیم نفوس کشور به این سکتور متکی است.» او همچنین گفت: «ارتباطات میان تحقیقات، آموزش و ترویج زراعت و سکتور خصوصی نقش مهم در داشتن یک سکتور زراعتی پویا و قوی و همچنین آینده‌ای یک اقتصاد پررونق دارد.»
به گفته اداره انکشاف بین‌‌المللی ایالات متحده امریکا، طی دو سال آینده پانزده هزار دهقان در فارم تحقیقاتی دانشگاه زراعتی ولایت قندهار تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала