چهار دانشگاه افغانستان شامل برنامه «ایراسموس» اتحادیه اروپا شدند

© REUTERS / Jessica Rinaldi/FilesA student walks through Harvard Yard at Harvard University in Cambridge, Massachusetts, in this file photo taken November 16, 2012
A student walks through Harvard Yard at Harvard University in Cambridge, Massachusetts, in this file photo taken November 16, 2012 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دانشگاه‌های کابل، ننگرهار و انستیتوت‌های تحصیلات عالی تابش و تکنالوژی معلوماتی کابل، شامل برنامه ارتقاط ظرفیت مراکز تحصیلات عالی اتحادیه اروپا موسوم به «ایراسموس» شده‌اند.

هیات اتحادیه اروپا در افغانستان، اعلام کرده که این دانشگاه‌ها و انستیتوت‌های تحصیلات‌ عالی در جریان سه سال آینده در کنسرسیوم‌های دانشگاه‌های اروپا و آسیا به منظور ارتقای ظرفیت‌های تخنیکی و بشری‌شان شرکت خواهند کرد. هیات اتحادیه اروپا در افغانستان افزوده که راه‌اندازی برنامه ماستری در بخش مهاجرت افغانستان نیز شامل این برنامه است.
ماریو ورینتی مسوول برنامه «ایراسموس» در هیات اتحادیه اروپا در کابل، گفته است که براساس این برنامه زمینه‌های تحصیلی برای دانشجویان اروپایی در دانشگاه‌های غیر اروپایی مساعد می‌شود. به گفته او، دانشجویان افغان نیز می‌توانند با استفاده از این برنامه در دانشگاه‌های آسیایی و اروپایی تحصیل کنند.
طی سال‌های اخیر روند آموزش و تحصیل در افغانستان از نگاه کمی رشد قابل ملاحظه داشته اما در زمینه بالا بردن کیفیت آموزش در نهادهای تحصیلی کمتر توجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала