کمبود پیلوت و هواپیما در نیروی هوایی افغانستان

© Photo / public domainهلیکوپتر اپاچ امریکایی
هلیکوپتر اپاچ امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای هوایی افغانستان نه تنها با کمبودی هواپیما بلکه مهم‌تر از آن با کمبود پیلوت مواجه می‌باشد.

سایت خبری رصد به نقل از رویترز می نویسد، در حال حاضر شمار هواپیماهای نیروی هوایی افغانستان به 130 فروند می‌رسد اما پیلوت و خدمه کافی برای پرواز دادن آنها هنگام ضرورت، موجود نمی‌باشد.

این کمبودی بر توان جنگی نیروهای امنیتی افغانستان در برابر گروه شورشی طالبان که در این اواخر جنگ در ولایات جنوبی و شمالی کشور را شدت بخشیده، تاثیر منفی گذاشته است.

براساس این گزارش، نیروهای جنگی زمینی اکثرا به پشتیبانی هوایی نیاز پیدا می‌کنند و این نیازمندی از عملیات هوایی تا انتقال نیروهای زخمی شده در میدان جنگ را شامل می‌شود.

یک فرمانده پولیس در ولایت شرقی کنر گفته است، که آنها برای انتقال دو نیروی امنیتی زخمی شده در جنگ با طالبان، پنج روز منتظر مانده اند.

او هم‌چنان گفته است، که بعضی اوقات حتی تا یک هفته را دربر می‌گیرد تا نیروهای زخمی شده در میدان جنگ، به شفاخانه انتقال داده می‌شوند.

ترای هندرسن، یک مستشار نظامی امریکایی به رویترز گفته است، که مشکل نبود سرمایه انسانی است. به گفته او خریداری هواپیما نسبتا آسان است اما یافتن پیلوت‌ها و تربیه آنها مشکل می‌باشد.

با کاهش عملیات‌های نیروهای ائتلاف، ماموریت‌های قوای هوایی افغانستان به بیشتر از دو برابر افزایش یافته است.

نیروی هوایی افغانستان در سال 2014، 10 هزار و شصت ماموریت انجام داده، درحالیکه در سال 2015 این رقم به 22 هزار و دو صدو شصت افزایش یافته است.

اما تنها از جنوری سال 2016 تا ماه می، قوای هوایی کشور 6 هزار و نه صدو سی ماموریت هوایی را انجام داده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала