با پوست مالته می توان با خشکسالی مبارزه کرد

© AFP 2023 / Asit KumarМужчина прогуливается вдоль высохшего пруда в Индии
Мужчина прогуливается вдоль высохшего пруда в Индии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانش‌آموز 16 ساله افریقایی پس از اعلام آغاز کمپین مبارزه با خشکسالی در افریقای جنوبی طرح هوشمندانه تولید پولیمر جاذب آب سبک وزن و ارگانیک را معرفی کرد.

یک نوجوان اهل افریقای جنوبی با استفاده از پوست مالته موفق به ساخت پولیمر جاذب آب برای نجات گیاهان در برابر خشکسالی شد.
به گزارش تابناک به نقل از یاهو، با توجه به افزایش میانگین دما در تابستان امسال، بیشتر کشورهای افریقایی با مشکل کم‌آبی جدی مواجه شده‌اند. مبارزه با خشکسالی همیشه نیازمند بودجه و اعتبار دولتی نیست بلکه با کمی خلاقیت می‌توان با مواد به اصطلاح بی‌ارزش و دور ریختنی، از اندک آب موجود در طبیعت بهتر استفاده کرد.
دانش‌آموز 16 ساله آفریقایی پس از اعلام آغاز کمپین مبارزه با خشکسالی در آفریقای جنوبی طرح هوشمندانه تولید پلیمر جاذب آب سبک وزن و ارگانیک را معرفی کرد.
این دانش‌آموز با هوشمندی تمام موفق شد حدود 64 درصد پلی‌ساکارید به همراه پکتین یا ژلاتین گیاهی را از پوست مالته استخراج و سپس با افزودن مقداری پوست گیاه آووکادو پولیمر جاذب آب را تولید کند.
اختراع هوشمندانه دختر نوجوان افریقایی باعث شد تا مسئولان گوگل از وی برای حضور در نمایشگاه علوم و تکنولوژی زمستان امسال دعوت به عمل آوردند.
در صورتی‌که پولیمر گیاهی جاذب آب در اطراف ریشه گیاهان قرار داده شود، بیشترین آبی که از دسترس گیاه خارج می‌شود جذب پولیمر شده و به مرور در اختیار ریشه گیاه قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала