ترامپ: سران ناتو بعد از سخنان من سیاست‌های خود را تغییر دادند

© REUTERS / Dominick Reuter دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی گفت که ایالات متحده امریکا تحت ریاست جمهوری او اصلاحات علیه گروه‌های افراط‌گرای اسلامی در پیش خواهد گرفت

دونالد ترامپ اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مبارزه با اسلام‌گرایی را شدت ویژه‌ای خواهد بخشید. دونالد ترامپ روز دوشنبه در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت اوهایو گفت که ایالات متحده امریکا تحت ریاست جمهوری او اصلاحات جنگی نظامی، اطلاعاتی، عقیدتی و اقتصادی علیه گروه‌های افراط‌گرای اسلامی در پیش خواهد گرفت.
ترامپ که تا کنون از سیاست‌های پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد می‌کرد، اعلام کرد که با ناتو همکاری نزدیکی خواهد کرد: سران ناتو بعد از سخنان من سیاست‌های خود را تغییر دادند و حال مرکزی ایجاد کرده‌اند که بر مبارزه با تروریسم متمرکز شده است.
ترامپ برای پیشبرد سیاست‌های خود در این حوزه قصد دارد با به گفته او "دوستانمان در خاورمیانه" نیز شانه به شانه همکاری کند.
دونالد ترامپ در مسائل مربوط به مهاجرپذیری همچنان بر مواضع سرسختانه خود پافشاری می‌کند. او در اوهایو گفت که اگر رئیس جمهور شود، مهاجران را "به شدت" کنترل خواهد کرد. ترامپ اعلام کرد که برای محافظت از ایالات متحده مهاجرت از برخی کشورها را ممنوع می‌کند. او از کشور خاصی نام نبرد.

Кандидат от республиканцев на пост президента США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، اوباما را "بنیانگذار داعش" نامید

نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان امریکا گفت: ما بایست تنها کسانی را به کشورمان راه دهیم که به ارزش‌های ما پایبندند و به هموطنان ما احترام می‌گذارند.
او به آزمون اعتقادی از کمونیست‌ها در دوران جنگ سرد اشاره کرد. به زعم ترامپ وقت آن است که "برای تهدیدهایی که امروز با آنها مواجه هستیم، آزمونی مقتضی طراحی شود".
ترامپ در معرفی برنامه‌های امنیتی خود آلمان را مثالی بد در حوزه پناهجویی دانست. او هیلاری کلینتن، رقیب انتخاباتی خود از حزب دمکرات را متهم کرد که قصد دارد انگلا مرکل امریکا شود: می‌دانید که این مهاجرت انبوه چه فاجعه‌ای برای آلمان و مردم این کشور بود.
NBC Universal announced Monday it is ending its business relationship with real estate magnate and television host Donald Trump over recent derogatory statements he made about immigrants in a speech launching his 2016 presidential campaign. - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از کلمات توهین‌آمیز از سوی ترامپ در مقابل یک کودک

به گزارش دویچه وله, نامزد جمهوری‌خواهان ادعا کرد که شمار زیاد پناهجویان که از سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شده‌اند، جرم و جنایت در این کشور را در حد غیر قابل تصوری افزایش داده است: کشور ما به اندازه کافی مشکل دارد. ما به مشکلات جدید نیازی نداریم.
انتخابات ریاست جمهوری امریکا اوایل نوامبر (کمتر از سه ماه دیگر) برگزار می‌شود. دونالد ترامپ در مبارزه‌ای جنجالی در دور مقدماتی، رقیبان درون‌حزبی خود را کنار زد و در نهایت به عنوان نامزد اصلی حزب معرفی شد.
هیلاری کلینتن، بانوی اول و وزیر خارجه پیشین امریکا هم نامزد حزب دمکرات است. خانم کلینتن که در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش است، نخستین زن در تاریخ ایالات متحده است که به عنوان نامزد یکی از دو حزب اصلی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала