پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات آماده ارسال به کابینه

عضو شوید
سپوتنینک، کابل: دفتر ریاست جمهوری اعلام کرده که هیات رهبری حکومت وحدت ملی پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات را پس از دریافت نظر حقوقی کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در باره بعد حقوقی فرمان تقنینی ریاست جمهوری آماده فرستادن به کابینه ساخته است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری، گروه کاری حکومت بعد از دریافت نظریات این کمیسیون، طی جلسات متعدد و پی‌هم در دو هفته گذشته، متن مسوده این قانون را مورد بررسی تخنیکی و حقوقی قرار داده است.  

دفتر ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای می‌افزاید که کمیته تقنین حکومت به رهبری سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و اعضای گروه کاری، متن پيش‌نويس قانون را براساس پيشنهادات كميسيون اصلاحات انتخاباتى، و در نتیجه مشوره‌ها و نظريات اعضای جامعه مدنى، احزاب سياسى و نظريات سازمان‌هاى «متخصص» بين‌المللى تدوين کرده است.

در این اعلامیه آمده است: «در آخرین جلسه این گروه کاری که شام گذشته (دوشنبه) در ارگ برگزار شده بود، فیصله گردید که پیش‌نویس قانون متذکره، نهایی شده و برای بحث نهایی و تصویب، به نشست بعدی کابینه راجع شود تا رییس جمهور متن تصویب شده توسط کابینه را توسط فرمان تقنینی توشیح نماید و به این ترتیب روند اصلاحات نظام انتخاباتی سرعت یابد.»

قرار است جلسه بعدی کابینه روز چهارشنبه این هفته برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала