بشار اسد فرمان عفو را توشیح کرد

© AFP 2023 / Sanaبشار اسد رئیس جمهور سوریه
بشار اسد رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد فرمان را توشیح کرد و به اساس آن هر کسی که سلاح به دست دارد و خودش را تسلیم کند و سلاحش را تحویل دهد یا هر کسی که افرادی را ربوده است و آنها را آزاد کند، عفو خواهد شد

 به اساس فرمان عفو رئیس جمهور سوریه،  کسانی که سلاح حمل یا از محکمه فرار کرده و نیز افرادی که اقدام به گروگان گیری کرده اند، به شرط رعایت برخی نکات مشمول مورد عفو قرار می گیرند.

متن فرمان عفو شماره 15

رئیس جمهوری سوریه

طبق قوانین قانون اساسی کشور فرمان حکومتی شامل چهار بند به تصویب می رسد:

بند اول:

هر فردی که به دلیلی حمل سلاح و یا سلاح در اختیار داشته باشد و جزائی محاکماتی فرار کرده یا از انظار متواری بوده است، در صورتی که در  سه ماه بعد از تاریخ صدور این حکم، خود را به مسئولین قضایی معرفی کند و سلاح خود را تحویل دهد، مورد عفو قرار میگرد.
بند دوم:

هر کسی که فردی را اختطاف نموده باشد و سپس وی را سالم و بدون دریافت مبلغی آزاد کند، از همه مجازت هایی که براساس قانون شماره 20 صادره در سال 2013 برای این کار در نظر گرفته شده است، عفو خواهد شد.
بند سوم:

این عفو مشمول دعاوی شخصی نخواهد شد و این دعاوی در حیطه تخصص محکمه باقی خواهد ماند، زیرا مربوط به حقوق عمومی است و افرادی که دعاوی شخصی دارند، باید ادعای خود را از تاریخ صدور این فرمان در محکمه مطرح کنند، اما پس از این مدت حق ندارند ادعای خود را در محکمه جزائی مطرح کنند، بلکه تنها می توانند دعاوی خود را در محکمه مدنی طرح کنند.
بند چهارم:

فرمان مذکور، در روزنامه های رسمی انتشار می یابد و از تاریخ صدور لازم الاجرا خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала