پوتین نظم نوین جهانی را بوجود میاورد

© East News / AP Photo/Pavel Golovkinپوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
La Stampa: روسیه با کاهش تاثیر امریکا، نظم جدید جهانی را بوجود میاورد.

ماوریتسیو مولیناری تحلیل گر سیاسی ایتالیائی و مدیر مسوول روزنامه  La Stampa  طی مقاله ی "بازی بزرگ پوتین" استراتیژی در 3 جهت می نویسد: سیاست روسیه در روابط با اوکراین، فعالیت آن در سوریه و آشتی با ترکیه گویندگی از مساعی پوتین رئیس جمهور روسیه در ایجاد حلقه ی "نظم جدید اعظم بین المللی" در اطرف روسیه میکند.

او با تحلیل سیاست خارجی روسیه در سه جهت فوق الذکر تاکید کرد که  پوتین قصد دارد تا حدی تاثیر امریکا را در جهان تنضعیف دهد.  تحلیلگر سیاسی ترکی میگوید: "پوتین میخواهد در اوکراین اعتماد واشنگتن را به مثابه ضامن اروپائی شرقی ضعیف بسازد، در سوریه توجه به نمایش توانانی نظامی در مبارزه با تروریزم نسبت به ائتلاف امریکا با شرکت 60 کشور به رهبری اوباما دارد و در ترکیه میخواهد سو تفاهم بین انقره و ناتو بوجود بیاورد.

به نظر تجلیلگر سیاسی ایتالیائی، روسیه سیستم روابط ممتاز را با کشور های مختلف ایجاد مینماید که مودل سیاسی آن نسبت به دموکراسی غرب، — از بلاروسیه تا ترکیه، از مصر تا ایران و اکثر جمهوریت های سابق اتحاد شوروی آسیای میانه فرق دارد. روسیه در این عرصه از وسایل مختلف منجمله "سرمایه گذاری در عرصه انرژی، حضور نظامی و نمایش موثر "نیرو نرم" استفاده می نماید که میتوان از کانال RT  "روسیه الیوم" به زبان عرب نام گرفت که در بین اعراب بسیار مشهور است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала