سقوط احتمالی ولسوالی امام صاحب ولایت قندز

© Photo / وزارت داخلهسربازان افغانستان
سربازان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضای شورای ولایتی قندوز در شمال افغانستان می‌گویند که در صورت ادامه بی‌توجهی مقامات کابل، به‌زودی ولسوالی «امام صاحب» در این ولایت سقوط خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، «محمد یوسف ایوبی» رئیس شورای ولایتی قندوز در شمال افغانستان اعلام کرد: از 10 روز گذشته به اینطرف حملات طالبان به ولسوالی «امام صاحب» ولایت قندوز افزایش یافته است.
وی افزود: طالبان مسلح به دوکیلومتری مرکز امام صاحب رسیده‌اند و در حال حاضر جنگ شدیدی میان نیروهای امنیتی و نظامیان افغان با افراد وابسته به این گروه ادامه دارد.
ایوبی اظهار داشت: اگر به ولسوالی امام صاحب توجه نشود این ولسوالی سقوط خواهد کرد، این در حالیست که هم‌اکنون 80درصد از مناطق ولایت قندوز تحت کنترل طالبان است.
وی در ادامه به رادیو آزادی گفت: بر اثر این درگیری‌ها بیش از 1000 خانواده مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند و به دیگر ولایت‌ها مهاجرت کرده‌اند.
«زرگل عالمی» دبیر شورای ولایتی قندوز نیز در این باره اذعان داشت: با گذشت هر روز اوضاع امنیتی ولایت قندوز وخیم‌تر می‌شود و این در حالی است که مقامات دولت کابل به وعده‌های خود در مورد آزادی مناطق اشغال شده توسط طالبان عمل نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: به دلیل همین بی‌توجهی مقامات کابل ولسوالی «قلعه‌زال» توسط طالبان تصرف شد و در حال حاضر ولسوالی امام صاحب نیز با تهدید جدی سقوط روبرو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала