قتل بیش از نود طالب به شمول نه شورشی در عملیات‌های نظامی

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان در جریان بیست و چهار ساعت گذشته بیش از نود تن از افراد طالبان به شمول نه شورشی خارجی به قتل رسیده‌اند.

این عملیات‌ها که در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، غزنی، پکتیا، پکتیکا  خوست، کندهار، فراه، غور، بلخ، فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان،  تخار، کندز، بدخشان و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن 92 تن شورشی مسلح مخالف دولت به شمول 9 شورشی خارجی کشته و  48 تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیشترین تلفات به افراد طالبان در ولایت‌های پکتیکا و پکتیا وارد شده است. وزارت دفاع با اعلام این خبر می‌گوید، در عملیاتی که توسط نیروهای هوایی و زمینی در ولسوالی‌های خوشامند، زیروک و خیرکوت ولایت پکتیکا و همچنین ولسوالی‌های سمکنی و جانی‌خیل ولایت پکتیا راه‌اندازی شده بود، هفتاد تن از افراد طالبان به شمول نه شهروند خارجی به قتل رسیده‌اند. در این عملیات‌ها سی تن از افراد طالبان زخمی شده‌اند.

همچنین در عملیات مشابه در مربوطات ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان نیز هفده طالب کشته و دوازده تن دیگر زخمی شده‌اند. در این عملیات‌ها یازده تن از سربازان اردوی ملی نیز جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала