دیدار عبدالله با شماری از رهبران سیاسی بدنبال تنش‌های جدید سیاسی

© Photo / ریاست اجراییهدیدار عبدالله با شماری از رهبران سیاسی بدنبال تنش‌های جدید سیاسی
دیدار عبدالله با شماری از رهبران سیاسی بدنبال تنش‌های جدید سیاسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، امروز با شماری از اعضای رهبران سیاسی و اعضای حزب جمعیت اسلامی دیدار و گفتگو داشته‌ است.

دفتر آقای عبدالله با اعلام این خبر می‌گوید که رییس اجراییه در این دیدارها در باره اوضاع سیاسی افغانستان گفتگو کرده است. هرچند جزییات بیشتری در باره این دیدارها ارایه نشده، اما دفتر ریاست اجراییه می‌افزاید که رهبران سیاسی در این گفتگوها از برنامه‌ها و دیدگاه‌های اخیر عبدالله عبدالله بر تطبیق بی‌قید و شرط مواد توافق‌نامه سیاسی و عملی شدن اصلاحات انتخاباتی حمایت کرده‌اند.

محمدیونس قانونی معاون پیشین رییس جمهور، انجنیر محمدخان و محمد محقق معاونین ریاست اجراییه، صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه، عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ، بسم‌الله محمدی وزیر دفاع پیشین، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی، عبدالبصیر انور وزیر عدلیه، محمد ناطقی رییس کمیسیون نظارت بر اجرای توافق‌نامه سیاسی و میرویس یاسینی عضو پیشین مجلس نمایندگان از جمله شخصیت‌ها و رهبران سیاسی هستند که آقای عبدالله امروز با آنان دیدار و گفتگو داشته است.

این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی رییس جمهور، اختلافات شان را بیشتر از قبل برجسته‌ کرده‌اند. آقای عبدالله روز پنجشنبه در یک برنامه‌ از اشرف‌غنی شدیدا انتقاد کرد و گفت که رییس جمهور در تقرر افراد جدید در پست‌های جدید دولتی با وی هیچ‌گونه مشوره‌ای نمی‌کند. او همچنین از اشرف‌غنی به عنوان یک فرد بی‌حوصله یاد کرده گفت، کسی که حوصله بحث را نداشته باشد، لیاقت ریاست راهم ندارد.

بدنبال این انتقادها، اشرف‌غنی نیز به اظهارات آقای عبدالله واکنش نشان داده و از آن ابراز تاسف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала